ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

می‌توانیم «کلاب هاوس» داخلی بسازیم

معاون حقوقی و امور مجلس مرکز ملی فضای مجازی با دعوت از بخش خصوصی برای ایجاد خدمتی مشابه کلاب هاوس در داخل کشور، تاکید کرد: ایجاد سرویس و خدماتی مشابه کلاب هاوس در داخل کشور با توجه به زیرساخت‌های داخلی به راحتی مقدور است.

به گزارش آرمان اقتصادی، اپلیکیشن شبکه اجتماعی کلاب هاوس به افراد اجازه می‌دهد در چت‌روم‌های صوتی به صحبت درباره موضوعات مختلف بپردازند که این روزها محبوبیت رو به رشدی پیدا کرده است و البته به محلی برای گفت‌وگوی مسوولان هم تبدیل شده است و محمدجواد آذری جهرمی-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- که معمولا در شبکه‌های اجتماعی حضور پیدا می‌کند هم به یکی از حاضران چت‌روم‌های مختلف این اپلیکیشن تبدیل شده است.

در این راستا امیر خوراکیان با بیان این که در فضای مجازی ایده‌ها و نوآوری‌ها، پدیده‌ساز و تعیین‌کننده هستند، افزود: هر سرویس جدیدی متناسب با ویژگی‌هایی که دارد با اقبال کاربران و مخاطبان مواجه می‌شود. راه‌اندازی برخی از این سرویس‌ها به دانش فنی بالا، زیرساخت‌های ارتباطی گسترده و هزینه‌های بسیار زیاد نیاز دارد اما ویژگی‌های فنی و ترافیکی برخی دیگر، به گونه‌ای است که راحت‌تر می‌شود به نمونه داخلی آن دست پیدا کرد. سطح دانش فنی و تجربه کشور به گونه‌ای است که هم اکنون ایجاد سرویسی مشابه کلاب هاوس به سادگی در داخل کشور مقدور است.

همچنین بخوانید

معاون حقوقی و امور مجلس مرکز ملی فضای مجازی با بیان این که لازم نیست حتما سرویسی مسدود شود و بعد به فکر راه‌اندازی مشابه داخلی آن بیفتیم، افزود: ایجاد سرویس‌ها و خدمات داخلی در فضای مجازی لزوما به معنای نفی سرویس‌های خارجی نیست بلکه ایجاد این گونه خدمات در داخل کشور اولا ضریب استقلال کشور را افزایش می‌دهد و ثانیا موجب رشد و ارتقای دانش فنی در کشور می‌شود، هم اینک ایجاد مشابه کلاب هاوس برای بسیاری از شرکت‌ها و مجموعه‌های فعال و موجود در کشور به راحتی امکان‌پذیر است.

خوراکیان ادامه داد: ما ضمن دعوت از بخش خصوصی برای ایجاد چنین خدمتی تاکید می‌کنیم ایجاد ضمانت‌های حقوقی برای پرهیز از مداخلات غیرمنطقی بخش ‌ای مختلف در این گونه امور، اطمینان بخش و بهترین مشوق برای بخش خصوصی است که به چنین اقداماتی ورود کند.

وی با بیان اینکه اگر می‌گوییم سرویس داخلی ایجاد شود، به معنای بستن مشابه خارجی آن نیست، گفت: می‌خواهیم کشور از یک استقلال نسبی در این حوزه‌ها برخوردار شود. بالاخره این شرکت‌ها با ما تعامل ندارند و کاملا تحت نفوذ دولت‌های متخاصم قراردارند و به صورت ابزار برای آن‌ها عمل می‌کنند، لذا ما با تقویت سرویس‌های داخلی باید در مواقعی که آن ها برای ما محدودیت و مشکل ایجاد می‌کنند، بتوانیم نیازهای کاربران را تامین کنیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا