صنعت، معدن، تجارت

تامین قطعات ۶۳۰ هزار دستگاه خودرو با افزایش داخلی‌سازی

برای تحقق شعار سال، برنامه‌های شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو، به عنوان سازمان سرآمد در طراحی مهندسی، توسعه ساخت داخل و تامین قطعات و مجموعه‌های خودرو در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر به نقل از ایکوپرس، شرکت ساپکو، تأمین و تحقق تولید ۶۳۰ هزار دستگاه خودرو توسط ایران خودرو با رویکرد افزایش داخلی‌سازی‌، افزایش عمق ساخت داخل و کاهش ارزبری قطعات و مجموعه‌ها شامل مواد، قطعات و قالب و ابزار را در دستور کار قرار داده و در این راستا به منظور بهره‌گیری از حداکثر توان صنعتی، علمی و فناوری کشور برای بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و صنایع دفاع، برنامه‌ریزی کرده است.

بازنگری و تقویت ساز و کار قیمت‌گذاری و تأمین با رویکرد قیمت هدف، پیاده‌سازی کامل سیستم مدیریت یکپارچه تسویه و ختم قراردادها، بهره‌گیری از مکانیزم‌های نوین مالی و بهبود چرخه نقدینگی و مدیریت هزینه‌های کیفیت قطعات و مجموعه‌ها از جمله اهم برنامه‌های این شرکت در حوزه مالی است.

در حوزه تأمین نیز توسعه، تخصصی‌سازی و به‌روزرسانی توانمندی‌های تکنولوژیکی و ظرفیتی شبکه تأمین، طراحی، مهندسی و تکوین قطعات و مجموعه‌های پروژه‌های جدید ایران خودرو نظیر K125 و موتور و گیربکس جدید، از مهم‌ترین برنامه‌های ساپکو در سال جاری است.

ارتقای شفافیت، امنیت و تجهیز زیرساخت‌های اطلاعاتی در راستای توسعه شبکه تأمین الکترونیک و همچنین اصلاح و بهبود کیفیت قطعات و مجموعه‌ها با اجرای نظام یکپارچه +SQA از جمله دیگر رویکردهای ساپکو در سال ۱۴۰۰ است.

این شرکت به عنوان مسئول شبکه تأمین گروه صنعتی ایران خودرو می‌کوشد تا با توسعه، بهینه‌سازی و تخصصی‌سازی شبکه تأمین با مشارکت تامین‌کنندگان، پیش‌بینی ریسک‌ها و اثرات ناشی از آن و بررسی چالش‌ها و محدودیت‌های محیطی و داخلی زنجیره تأمین در سال ۱۴۰۰، گام‌های موفقیت‌آمیزی در زمینه تحقق استراتژی‌های محوری همسو با اهداف گروه صنعتی ایران خودرو بردارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا