بین الملل

میلیاردرهای پکن از نیویورک بیشتر شد

طبق فهرست جدید میلیاردرهای مجله معتبر فوربز، پکن برای اولین بار توانست از نیویورک پیشی گرفته و بیشترین تعداد میلیاردر را در خود جا دهد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، طبق فهرست جدید میلیاردرهای مجله معتبر فوربز، پکن برای اولین بار توانست از نیویورک پیشی گرفته و بیشترین تعداد میلیاردر را در خود جا دهد.

پایتخت چین حالا مرکز جدید میلیاردرهای جهان است. پکن سال ۲۰۲۰ با افزودن ۳۳ میلیاردر جدید تعداد میلیاردرهای خود را به ۱۰۰ نفر رساند و با یک نفر اختلاف از نیویورک که خانه ۹۹ میلیاردر جهان است جلو افتاد.

فهرست سالانه میلیاردهای مجله فوربز که حالا ویرایش ۲۰۲۱ آن منتشر شده است نشان می‌دهد شهر نیویورک که به «سیب بزرگ» معروف است، در این دوره فقط پذیرای ۷ میلیاردر جدید بوده است.

در گزارش فوربز آمده است، چین به سرعت از مشکلات مربوط به پاندمی بازگشته و رتبه خود در این فهرست را از ۴ به ۱ ارتقا داده است.

در کل در لیست ۱۰ شهر برتر با بیشترین تعداد میلیاردر در جهان، ۵ شهر چینی هستند.

هنگ‌کنگ با ۸۰ میلیاردر در رتبه سوم، شن‌زن با ۶۸ میلیاردر در رتبه پنجم و شانگهای با ۶۴ میلیاردر در رتبه ششم قرار دارند و هانگژو هم با اضافه کردن ۲۱ میلیاردر جدید توانست جای سنگاپور را در رتبه دهم اشغال کند.

لندن در این فهرست از رتبه پنجم به هفتم سقوط کرد و مسکو از رتبه سوم به چهارم رسید، در حالی که بمبئی و سانفرانسیسکو هر دو با ۴۸ میلیاردر در رتبه ۸ قرار گرفتند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا