ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

امتناع فیس بوک از مطلع کردن نیم میلیارد کاربر درباره درز اطلاعات شخصی

شرکت فیس بوک قصد ندارد به بیش از ۵۳۰ میلیون کاربر که اطلاعاتشان از طریق نقص یک قابلیت این شبکه اجتماعی پیش از سال ۲۰۱۹ لو رفته و اخیرا در اینترنت قابل دسترس شده است، اطلاع رسانی کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، پایگاه خبری بیزنس اینسایدر هفته گذشته گزارش کرد شماره تلفن و سایر جزئیات پروفایل کاربری بیش از ۵۳۰ میلیون کاربر فیس بوک در یک پایگاه داده عمومی قابل دسترس شده است. فیس بوک سه شنبه هفته جاری در یک پست وبلاگ اعلام کرد مجرمان این اطلاعات را پیش از سپتامبر سال ۲۰۱۹ با بهره برداری از یک آسیب پذیری در ابزار فیس بوک برای همگام سازی تماس‌ها به دست آورده بودند. این شرکت در آن زمان مشکل مذکور را شناسایی و حفره امنیتی ابزارش را ترمیم کرده بود.

سخنگوی فیس بوک اعلام کرد این شرکت شبکه اجتماعی مطمئن نیست دید کاملی درباره این که باید به کدام کاربران اطلاع دهد، داشته باشد و این موضوع را هم مورد ملاحظه قرار داده که کاربران نمی‌توانند برای حل این مشکل اقدامی کنند.

همچنین بخوانید

فیس بوک اعلام کرد اطلاعات حذف شده شامل اطلاعات مالی، اطلاعات سلامت یا کلمات عبورنیست. با این حال اطلاعات جمع آوری شده می‌تواند اطلاعات ارزشمندی برای هک یا موارد دیگر سوءاستفاده فراهم کند.

این شرکت شبکه اجتماعی که مدت‌ها در خصوص نحوه مدیریت حریم خصوصی کاربران زیر ذره بین بوده است، در سال ۲۰۱۹ با کمیسیون تجارت فدرال آمریکا در خصوص تحقیقات مربوط به سوءاستفاده این شرکت از اطلاعات کاربران به توافق تاریخی رسیده بود.

کمیسیون حفاظت از دیتای ایرلند که رگولاتور اصلی اتحادیه اروپا برای فیس بوک است، سه شنبه هفته جاری اعلام کرد با این شرکت درباره درز اطلاعات تماس گرفته است و پاسخ قاطعی دریافت نکرده است اما با فیس بوک در تماس است.

بر اساس گزارش رویترز، توافق ژوئیه سال ۲۰۱۹ کمیسیون تجارت فدرال آمریکا، فیس بوک را ملزم می‌کند جزئیات مربوط به دسترسی غیرمجاز به اطلاعات ۵۰۰ نفر یا شمار بیشتر کاربران را در مدت ۳۰ روز پس از تایید واقعه گزارش کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا