بین الملل

ژاپن خواستار تدوین قوانین بین المللی درمورد ارزهای دیجیتال شد

رئیس بخش پرداخت‌های بانک مرکزی ژاپن با اشاره با اینکه نقش ارزهای دیجیتال در سیستم بانکی کشورهای پیشرفته و در حال توسعه متفاوت است، تأکید کرد باید قوانین مشترکی در بین کشورها با ساختارهای اقتصادی مشابه وجود داشته باشد.

 به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از کوین دسک، یکی از مقامات بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد قرار است قوانین مشترکی در مورد ارزهای دیجیتال بانک مرکزی با ۷ بانک مرکزی بزرگ دنیا وضع شود.

 آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

 کازوشیگه کامیاما، رئیس بخش پرداخت‌های بانک مرکزی ژاپن، گفت یک سری قوانین مشترک زمینه را برای پرداخت‌های کارآمد بین مرزی فراهم خواهند کرد.

این مقام بانک مرکزی ژاپن گفت ارزهای دیجیتال بانک مرکزی نقش‌های متفاوتی برای کشورهای پیشرفته با سیستم‌های بانکی قدرتمند و اقتصادهای نوظهور که از ارزهای دیجیتال برای پر کردن ضعف‌های ساختار مالی خود استفاده می‌کنند، دارند.

وی عقیده دارد به همین دلیل باید قوانین مشترکی در بین کشورها با ساختارهای اقتصادی مشابه وجود داشته باشد. کامیاما در مصاحبه‌ای با رویترز گفته بود:«بهتر است بانک مرکزی ژاپن در مورد این قوانین مشترک با ۶ بانک برتر دنیا مذاکره کند».

 بانک مرکزی ژاپن در روز دوشنبه اولین مرحله استفاده آزمایشی از ارز دیجیتال خود را آغاز کرد.

 بانک فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی اروپا از جمله هفت بانک بزرگی هستند که کامیاما در اظهارات خود به آنها اشاره کرده است.

انتهای پیام/۱۳

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا