بین الملل

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۱/۲۰

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۶ سنت معادل ۰.۴۱ درصد کاهش به ۶۲ دلار و ۹۴ سنت رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران نگران افزایش عرضه نفت و تاثیر تداوم بحران کرونا بر چشم انداز تقاضا هستند، قیمت نفت روز جمعه شاهد کاهش بود اما به دلیل افت ارزش دلار این کاهش قیمت قابل توجه نبود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۶ سنت معادل ۰.۴۱ درصد کاهش به ۶۲ دلار و ۹۴ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه می هم امروز با ۱۳ سنت معادل ۰.۲۲ درصد افت به ۵۹ دلار و ۴۷ سنت رسید.
پس از تصمیم اخیر گروه اوپک پلاس متشکل از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش مبنی بر افزایش تدریجی عرضه نفت به میزان ۲ میلیون بشکه در فاصله های ماه های می و جولای قیمت هر دو شاخص نفتی در مسیر ثبت کاهش هفتگی ۲ تا ۳ درصدی قرار دارد.
اما تحلیلگران انتظار دارند با توجه به شتاب گرفتن تقاضا در نیمه دوم سال و همزمان با ترمیم اقتصاد جهانی، حجم ذخایر نفت خام جهان به روند کاهشی خود ادامه دهد. در عین حال، نگرانی ها از برقراری مجددا مقررات قرنطینه در بخش هایی از جهان به منظور مهار موج های جدید شیوع کرونا و مشکلات پدیده آمده در برنامه های واکسیناسیون کشورها سبب شده تا چشم انداز تقاضا به صورت یکدست مثبت ارزیابی نشود.
استفن اینز تحلیلگر بازار نفت در موسسه آکسی در این باره گفت، انتظار می رود قیمت نفت در محدوده ۶۰ تا ۷۰ دلار باقی بماند.
به دنبال انتشار خبرهای نگران کننده از بازار کار آمریکا ارزش دلار طی دو روز گذشته به شدت کاهش یافته و این مسئله سبب ارزان تر شدن نفت برای خریدارانی شده که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.
انتهای پیام/

 

همچنین بخوانید

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا