بین الملل

هند و چین خرید طلا را افزایش داده اند

خرید طلای هند نسبت به ماه مارس سال گذشته ۵.۷ برابر بیشتر شده و خریداران چینی هم ۲.۶ برابر بیشتر از فوریه ۲۰۲۰ طلا خریداری کرده‌اند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، تقاضا برای خرید طلای فیزیکی در فصل بهار در هند چین و سایر کشورهای آسیایی افزایش یافته است و  خریداران در این منطقه ترجیح می‌دهند درخشش این فلز گرانبها را ببینند.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

آمار نشان می‌دهد هند، یکی از مصرف کنندگان برتر طلا در جهان، ۱۶۰ تن از این فلز گرانبها را در ماه مارس وارد کرده است یعنی ۵.۷ برابر بیشتر از همین ماه در سال گذشته میلادی، زمانی که این کشور در قرنطینه شدید کرونا به سر می‌برد.

خرید طلا در هند در آوریل و مه ۲۰۲۰ متوقف شد ولی دوباره از پایان ۲۰۲۰ رو به افزایش گذاشته است. طلا در هند ارزش بالایی دارد و در جشن‌های عروسی و سایر مراسم‌ها پیشکش می‌شود . پس انداز بخش زیادی از جمعیت هند به صورت جواهرات طلاست.

خرید جواهرات در چین هم در فوریه ۲.۶ برابر بیشتر از سال گذشته بوده است. تقاضا برای طلا در بزرگ‌ترین مصرف‌کننده این فلز گرانبها در جهان در آغاز ۲۰۲۰ به پایین‌ترین رقم رسید که نتیجه بحران کرونا بود.

طبق اطلاعات شورای جهانی طلا، تقاضای جهانی برای این فلز گرانبها در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ به پایین ترین رقم از ۲۰۰۹ رسیده بود که تا حدی نتیجه کاهش تقاضا در آسیا بود. همه‌گیری کرونا باعث شد خریداران سنتی طلا خرید آن را به تعویق بیندازند و سرمایه‌گذاران از شر ذخایر خود خلاص شوند چون قرنطینه ها به شدت به بازار جواهرات ضربه زده بود. چین و هند به ترتیب شاهد ۲۵ و ۴۸ درصد کاهش تقاضا در سه فصل اول ۲۰۲۰ بودند .

انتهای پیام/۱۵

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا