خودروصنعت، معدن، تجارت

نابسامانی بازار خودرو به دلیل وجود واسطه‌گران بود/ از خودروی ملی ایران‌خودرو باید حمایت شود

ایکوپرس- سردار محمدرضا مقیمی، در نشست با مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، این شرکت را جزء بنگاه‌های شاخص کشور دانست و با بیان این که کم‌تر نمونه مشابهی در کشور مانند ایران خودرو وجود دارد، گفت: ایده‌آل‌ترین نوع عملکرد ایران خودرو، در دو سال اخیر و به خصوص سال گذشته بوده است که مشکلات متعدد سال‌های قبل در حوزه تولید، توزیع و سایر حوزه‌های مرتبط با اقتصاد، کاهش و خروجی ایران خودرو نیز بهبود یافته است.
وی افزود: پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از سال گذشته در ایران‌خودرو آغاز شده است و مدیران این شرکت روی پای خود ایستادند و با پشتیبانی از سازمان، موانع خود را شناسایی کرده و پشت سر گذاشته‌اند. پلیس امنیت اقتصادی نیز در بخش‌های مختلف به حوزه اقتصادی کمک کرده است؛ در حال حاضر بهترین شرایط را از منظر امنیت اقتصادی در ایران‌خودرو شاهد هستیم.
سردار مقیمی با بیان این‌که در سال پشتیبانی و مانع‌زدایی در مسیر تولید، باید بتوانیم با تمام توان تلاش کنیم تا این شعار عملی شود، گفت: باید به تولید و ارتقای توان آن کمک کنیم و از شکل‌گیری اتفاقات ناگوار برای حوزه کار جلوگیری کنیم. با حفظ و ارتقای تولید می‌توانیم نیروی کار را حفظ کرده و هزینه‌ها را کاهش دهیم.
وی مشکلات ایجاد شده در حوزه بازار خودرو در سال گذشته را ناشی از حضور واسطه بین ایران‌خودرو و مصرف‌کنندگان دانست و گفت: مدیران ایران خودرو وضعیت ایجاد شده را با دلسوزی و تلاش دنبال کرده‌اند و نتایج خوبی گرفته شده است؛ آرامش فعلی حاکم بر فضای اقتصادی و جامعه در موضوع خودرو حاصل برنامه‌های اجرا شده توسط ایران خودرو است.
رییس پلیس امنیت اقتصادی ناجا، ضمن تاکید بر ارتقای کمی و کیفی محصولات گفت: امیدواریم با مباهات و سربلندی از کالای ایرانی استفاده کنیم که به دست توانمند کارگران ایرانی تولید می‌شود. این امر باعث گردش چرخ اقتصاد و حفظ امنیت و اشتغال کشور خواهد بود.
گفتنی است، سردار مقیمی، علاوه بر ادای احترام به مقام شامخ شهید گمنام تدفین شده در ایران‌خودرو، از مرکز تحقیقات این شرکت بازدید کرد و در جریان آخرین دستاوردهای توسعه‌ای آن قرار گرفت.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا