انرژی

ساخت دستگاه اندازه‌گیری سیگنال های تخلیه جزئی تجهیزات شبکه برق

فناوران پارک علم و فناوری اردبیل موفق به طراحی و ساخت دستگاه اندازه گیری سیگنال های تخلیه جزئی تجهیزات شبکه برق شدند که برای پایش تجهیزات شبکه توزیع برق مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، این دستگاه کار تخلیه سیگنال های جزئی برق فشار قوی را انجام می دهد و با حذف بار الکتریکی از اتفاقات برق و خاموشی های مکرر پیشگیری می‌کند. از مزایای این دستگاه سهولت استفاده از آن بدون خارج کردن تجهیزات فشار قوی از محل نصب است.

بر اساس این گزارش، با توجه به اهمیت صنعت برق در جهان و تعمیر و نگهداری تجهیزات مرتبط با آن، پژوهش و تحقیقات گسترده ای در جهان انجام یافته است و در حال حاضر کشورهایی مثل ایتالیا و اتریش در این زمینه دستگاه تولید و روانه بازار کرده اند.

همچنین بخوانید

این دستگاه که از تکنولوژی بسیار بالای برخودار است ،توسط فناوران یکی از شرکتهای دانش بنیان آذربایجان از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری اردبیل  برای اولین بار در کشور طراحی و ساخته شده است.

همچنین نمونه های مشابه خارجی این دستگاه با قیمت های بسیار بالایی عرضه می‌شود که حتی در صورت تامین مالی آن توسط واردکنندگان به علت محدودیت های ناشی از تحریم امکان خرید و وارد کردن به کشور وجود نداشت.

با تولید این دستگاه در ایران نه تنها با قیمت های پایین عرضه می شود بلکه امکان پشتیبانی فنی و آموزشی نیز وجود دارد.

بر اساس اعلام اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، با توجه به گفته کارشناسان در خصوص کارایی و بهتر عمل کردن این دستگاه در تست های میدانی نسبت به نمونه های خارجی، می تواند بعد از تامین بازار داخلی به کشورهای خاورمیانه نیز صادر شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا