بورسبورس اوراق

آغاز انتخابات شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت از نیمه دوم اردیبهشت

سخنگوی آزادسازی سهام عدالت گفت: انتخابات هیات مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری استانی از نیمه دوم اردیبهشت در استان‌های مختلف آغاز می‌شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، حسین فهیمی در نشست خبری با موضوع برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت و انتخاب هیات مدیره این شرکت‌ها، انتخابات اعضای هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت را بزرگترین انتخابات اقتصادی کشور خواند و افزود: در روش آزادسازی غیرمستقیم سهام عدالت، سهام این شرکت‌ها در اختیار بیش از ۳۰ میلیون نفر قرار گرفته است و با برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، شاهد اولین مشارکت وسیع مردم برای انتخاب هیات مدیره این شرکت‌ها خواهیم بود.

سخنگوی آزادسازی سهام عدالت اعلام کرد: تاکنون ۳۱ شرکت سرمایه‌گذاری استانی در سراسر کشور تشکیل شده و حدود ۱۶۰ نفر برای هیات مدیره این شرکت‌ها با انجام انتخابات تعیین خواهد شد.

فهیمی درباره شرایط ثبت نام متقاضیان برای عضویت در هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت گفت: متقاضیان تا ۲۸ فروردین فرصت دارند در سامانه ستان سازمان بورس اقدام به ثبت نام کنند.

وی افزود: اولین شرط، داشتن سابقه تحصیلی با مدرک کارشناسی و ترجیحا مرتبط با مباحث اقتصادی و مالی است و شرط دیگر داشتن سابقه کار مدیریتی یا عملیاتی در یکی از شرکت‌های اقتصادی عنوان شده است.

فهیمی گفت: متقاضیان باید تا ۲۸ فروردین مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای احراز صلاحیت در سامانه موبوطه بارگزاری کنند.

وی با بیان اینکه انتخابات هیات مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری استانی از نیمه دوم اردیبهشت در استان‌های مختلف آغاز می‌شود افزود: سهامداران عدالت برای شرکت در این انتخابات باید از طریق سامانه سجام احراز هویت شده باشند تا بتوانند در این انتخابات که به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود شرکت کنند.

فهیمی گفت: امکان ثبت نام در سامانه سجام نیز بصورت غیرحضوری و رایگان فراهم است و اگر فردی در صورت ضرورت می‌خواهد احراز هویت حضوری انجام دهد می‌تواند به حدود ۲ هزار دفتر کارگزاری در کشور یا شعب برخی بانک‌ها که در این زمینه تعیین شده است مراجعه کند.

وی ابراز امیدواری کرد: سهامداران عدالت با توجه به اینکه مدیریت سهامشان در شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی انجام می‌شود، با مشارکت فعال در این انتخابات هیات مدیره اصلح را برای این شرکت‌ها انتخاب کنند.

وی همچنین درباره سهام عدالت متوفیان گفت: حدود ۳ میلیون نفر متوفی سهامدار عدالت داریم که برای مشخص شدن تکلیف آن‌ها وراث باید در اولین قدم به مراجع قضایی مراجعه و در خصوص انحصار وراثت اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا