بانکبانک و بیمه

ظرفیت شرکت‌های بانک توسعه تعاون در ارزیابی اموال و خدمات بیمه

تفاهم نامه همکاری سه جانبه بانک توسعه تعاون، شرکت کارگزاری بیمه پوشش و شرکت خدمات و پشتیبانی توسعه تعاون برای استفاده بهینه از ظرفیت این شرکت‌ها به امضاء رسید.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، طی نشستی به میزبانی شرکت خدمات و پشتیبانی توسعه تعاون، تفاهم نامه€ی همکاری سه جانبه€ای میان این شرکت، بانک توسعه تعاون و شرکت کارگزاری بیمه پوشش (نهاد تخصصی بیمه گزاری بانک توسعه تعاون) در جهت ایجاد هم€افزایی هر چه بیشتر میان ارکان این بانک در موضوع ارزیابی اموال منقول و غیر منقول و بیمه ی مرهونات امضاء شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات و پشتیبانی توسعه تعاون، در این جلسه که با حضور مدیر امور استان€ها و شعب بانک توسعه تعاون و مدیران شرکت کارگزاری بیمه پوشش و شرکت خدمات و پشتیبانی توسعه تعاون، برگزار شد، ضمن طرح و بررسی فرآیندها و مسائل ارزیابی اموال منقول و غیر منقول و امور بیمه ای مربوط به مرهونات بانک، تفاهمنامه ای در این راستا به امضاء طرفین رسید.

احمد محمدی مدیر امور استانها و شعب بانک توسعه تعاون گفت: شرکت های تابعه بانک با هدف تسهیل فرآیندهای متنوع بانکداری مشغول به فعالیت هستند و با هماهنگی و انسجام شبکه شعب، بر آن هستیم از ظرفیت شرکتها به نحو مناسبی بهره برداری گردد. همچنین مکانیزمی تعریف گردیده تا جبران خدمات همکاران شعب در فرآیندها مورد ملاحظه قرار گیرد و از این رو  ۱۰ درصد از درآمد ارزیابی اموال منقول و غیر منقول و ۱۰ درصد نیز از درآمد بیمه اموال ترهینی به صورت درآمد غیر مشاع به شعب مربوطه اختصاص یابد.

محمدی تصریح نمود: درآمد غیرمشاعی که برای شعب بانک در نظر گرفته شده، شاخصه مهم و حائز اهمیت این تفاهم نامه می باشد که در اجرای مصوبات هیأت مدیره بانک متبوع اجرایی گردیده است.

شایان ذکر است در این جلسه بر اهمیت موضوع ارزیابی اموال منقول و غیر منقول و امور بیمه ای مربوط به آن تأکید شد و امضاء این تفاهم نامه گامی مهم در جهت تکامل زنجیره ارزش میان ارکان بانک توسعه تعاون و شرکت های تابعه و بهبود شاخص های کیفی خدمات و سودآوری هر چه بیشتر ارکان این بانک قلمداد گردید.

براساس این تفاهم شرکت های خدمات و پشتیبانی توسعه تعاون و کارگزاری بیمه پوشش، با درخواست ارزیابی و بیمه اموال معرفی شده از سوی مشتریان بانک؛ بصورت متمرکز اقدام به ارزیابی اموال از طریق کارشناسان رسمی دادگستری و ارزیابان خبره و نهایتاً بیمه اموال ترهینی خواهند نمود. این اقدام باعث استفاده حداکثری از ظرفیت های شرکت های تابعه بانک شده و با هدف کاهش ریسک های مترتب بر فرآیند ارزیابی به لحاظ صحت و دقت ارزش گذاری و فرآیند بیمه مرهونات با بهترین نرخ و پوشش (متناسب با وثایق و تسهیلات پرداختی بانک) و به منظور تسهیل در فرآیند های مذکور طراحی شده است.

گفتنی است این جلسه با حضور احمد محمدی مدیر امور استان ها و شعب بانک توسعه تعاون، ناصر شاهسونی رئیس هیأت مدیره ی  شرکت کارگزاری بیمه پوشش و اکبر نجفی مدیرعامل این شرکت، سعید تاجداری رئیس هیأت مدیره و احمد مرآتی عضو هیأت مدیره ی شرکت خدمات و پشتیبانی توسعه تعاون و سید اکبر فتاحی معاون مدیرعامل در ارزیابی اموال این شرکت؛ تشکیل گردید.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا