خودروصنعت، معدن، تجارت

افزایش تولید سایپا در سال تحریم و کرونا

سایپا توانست در سال گذشته، ۴۲۰۴۲۰ دستگاه خودرو تولید کند که این عدد نسبت به سال قبل از آن (سال ۹۸) رشد ۱.۵ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش آرمان اقتصادی، سایپا با وجود تحریم های ظالمانه و محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا که همه بخش های اقتصادی را متاثر کرده، موفق شد ۹۲.۸ درصد از برنامه پیش‌بینی شده تولید تجمعی خود را محقق کند.

آمار تولید محصولات گروه خودروسازی سایپا برگرفته از تولید یکساله شرکت‌های سایپا، پارس خودرو، سایپا سیتروئن، بن رو، زامیاد و سایپا دیزل است.

سال ۹۸، مجموع تولید گروه خودروسازی سایپا ۴۱۴ هزار و ۲۸۸ دستگاه بود که این میزان تولید هم با وجود چالش های بود که از سال ۹۷ بر صنعت خودرو تحمیل شد.

از سال ۹۸ افزایش تولید گروه خودروسازی سایپا آغاز شده است و این امر در سال گذشته با وجود شیوع ویروس کرونا و در شرایطی که شرکت های خودروساز خارجی به سمت کاهش تولید رفتند، ادامه پیدا کرده است.

بر این اساس گروه خودروسازی سایپا در شرایطی موفق شده رشد تولید در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ را عملیاتی کند که بیش از سال های قبل با محدودیت منابع مالی، رشد بی سابقه مواد اولیه، افزایش قیمت ارز، چالش های متعدد در تامین قطعات و موانع بی شمار در نقل و انتقال پول روبرو بوده است.

یک نکته مهم این است که افزایش تولید سایپا در سال تحریم و کرونا در حالی به ثبت رسیده است که این گروه خودروسازی، «پراید» پرتیراژترین خودرو داخلی خود را از خطوط تولید خارج و آن را با خودروهایی به روز و باکیفیت تر جایگزین کرد.

به عبارت دیگر سایپا تولید ۴۱۵ هزار خودرو را در حالی به بیش از ۴۲۰ هزار محصول در سال ۱۳۹۹ رساند که بر تیراژ ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو پراید در سال چشم بست و تصمیم به تولید بیشتر با تنوع بخشی و ارتقا سطح کیفی سبد محصولات خود گرفت و‌ با وجود برخی از مشکلاتی که به آن پرداخته شد با حمایت و پشتیبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اجرای برنامه های تدوین شده، به کارگیری روش های نوین تولید و توجه مضاعف به تنوع بخشیدن به سبد محصولات موفق شد به رشد تولید مستمر دست پیدا کند.

 انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا