اقتصاد کلان

برگزاری نخستین مجامع الکترونیکی شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه نخستین مجامع الکترونیکی شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت در ۲۸ اردیبهشت ماه برگزار می شود، از متقاضیان دعوت کرد که برای کاندیدا شدن هیأت مدیره این شرکت ها تا ۲۸ فروردین ماه نسبت به ثبت مدارک خود در سامانه ستان اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدعلی دهقان دهنوی در نشست خبری برگزاری مجامع الکترونیکی شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت با اشاره به فرایند آزادسازی این سهام در سال گذشته اظهار کرد: در زمان آزادسازی دو راهکار در اختیار مشمولان سهام عدالت قرار گرفت و این افراد می توانستند روش مستقیم یا غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کنند.

وی ادامه داد: افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند سهامدار شرکت های سرمایه گذاری استانی شدند و سرمایه این شرکت ها از دو تا سه هزار میلیارد تومان تا ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان متفاوت است. در واقع سرمایه این شرکت ها دارایی مردم محسوب می شود.

همچنین بخوانید

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تأکید بر اینکه شرکت های سرمایه گذاری استانی بازوی توسعه استان خودشان محسوب می شوند، توضیح داد: در واقع دارایی در اختیار این شرکت ها قرار دارد و می توانند از محل این دارایی ها، دارایی جدید ایجاد کنند. البته این موضوع بستگی به عملکرد اعضای هیأت مدیره دارد. انتخاب هیأت مدیره توانمند باعث افزایش دارایی شرکت ها می شود.

جزئیات انتخاب اعضای هیأت مدیره

دهقان در ادامه با اشاره به انتخاب اعضای هیأت مدیره برای شرکت ها اظهار کرد: سازمان بورس از افرادی که متقاضی عضویت در هیأت مدیره شرکت ها هستند دعوت می کند که نسبت به ثبت اطلاعات خود برای این منظور اقدام کنند. این افراد تا ۲۸ فروردین ماه مهلت دارند که در سامانه ستان ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: شرایط ثبت نام شامل دانش کافی و تجربه مرتبط است. در واقع افراد باید حداقل مدرک کارشناسی داشته باشند و مدرک آن ها ترجیحا مرتبط با رشته های مالی باشد. البته اگر مدرک آن ها مرتبط نبود داشتن تجربه مرتبط نیز قابل قبول است.

دهقان دهنوی ادامه داد: بعد از اینکه این افراد ثبت نام کردند احراز هویت آن ها بررسی می شود و به سهامداران معرفی خواهند شد.

جزئیات برگزاری انتخابات مجامع الکترونیکی شرکت ها

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه نخستین انتخابات شرکت ها ۱۸ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، گفت: در این تاریخ انتخابات حداقل شش شرکت برگزار می شود. در این روز سامانه رأی گیری باز خواهد شد و فهرست افرادی که برای هیأت مدیره تأیید صلاحیت شدند در اختیار سهامداران قرار می گیرد. البته این سامانه تا چند روز باز است تا مردم به راحتی بررسی و انتخاب کنند. در نهایت اعضا از بین افرادی که بیشترین رأی را کسب کرده اند انتخاب خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه نظارت بر عملکرد شرکت ها بعد از تشکیل هیأت مدیره ادامه دارد، در مورد حق رأی اعضا توضیح داد: حق رأی برای مشمولان سهام عدالت مانند همه مجامع براساس تعداد سهم است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا