بین الملل

شمار دکل‌های گازی آمریکا افزایش یافت

شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز اعلام کرد شمار دکل‌های گازی آمریکا در حالی افزایش یافت که تعداد دکل‌های نفتی ثابت باقی ماند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، شرکت‌های انرژی ایالات متحده هفته گذشته شمار دکل‌های گازی را در حالی افزایش دادند که تعداد دکل‌های نفتی ثابت ماند، تحلیلگران معتقدند برای ثابت نگه داشتن تولید به دکل‌های بیشتری نیاز است.

بیکرهیوز در گزارش روز جمعه (۲۰ فروردین‌ماه) خود آورده است که مجموع دکل‌های حفاری آمریکا در هفته منتهی به نهم مارس (جمعه، ۲۰ فروردین‌ماه) نسبت به هفته پیش از آن دو دستگاه افزایش یافت و به ۴۳۲ دستگاه یعنی بالاترین تعداد از ماه آوریل ۲۰۲۰ رسید.

مجموع تعداد دکل‌های حفاری فعال در این هفته ۱۷۰ دستگاه و ۲۸ درصد کمتر از مدت مشابه آن در سال گذشته میلادی بود.

مجموع تعداد دکل‌های نفتی فعال آمریکا در این هفته با تعداد ۳۳۷ دستگاه ثابت بود، در حالی که شمار دکل‌های گازی با دو دستگاه افزایش به ۹۳ دستگاه یعنی بیشترین تعداد از آوریل ۲۰۲۰ رسید.

تحلیلگران بانک آمریکایی گلدمن ساکس پیش‌بینی می‌کنند تعداد کل دکل‌های آمریکایی تا سه ماه چهارم سال ۲۰۲۱ به‌طور میانگین به ۴۸۰ تا ۵۰۰ دستگاه برسد.

قیمت نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا – که در چهار هفته از پنج هفته گذشته افزایشی بود- در هفته مورد اشاره کاهش یافت، زیرا نگرانی درباره افزایش تولید جهانی نفت و تضعیف بیشتر تقاضا به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا افزایش یافته است.

شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا شاخصی برای پیش‌بینی تولید نفت این کشور در آینده و مورد توجه فعالان بازار نفت است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا