صنعت، معدن، تجارت

تامین ریل هفت محور راه آهن کشور، دستاورد بزرگی است

معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان گفت: تولید انواع ریل به میزان ۵۰ هزار تن تا پایان سال ۱۳۹۹ یکی از دستاوردهای شاخص ذوب آهن اصفهان بود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ذوب آهن اصفهان، مهرداد تولاییان در تشریح دستاوردهای سال ۹۹ ذوب آهن اصفهان، اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹ ویروس کرونا بیشترین تأثیر را بر صنعت فولاد گذاشت، کمبود مواد اولیه در سه ماهه اول سال در دو بعد کمی و کیفی ذوب آهن اصفهان را با چالش‌هایی مواجه ساخت و متأسفانه اندکی از برنامه و اهدافی که تدوین کردیم، فاصله گرفتیم بنابراین به سمت تولید محصولاتی با ارزش افزوده بالا رفتیم.

وی افزود: تولید انواع ریل به میزان ۵۰ هزار تن تا پایان سال ۱۳۹۹ یکی از دستاوردهای شاخص ذوب آهن اصفهان بود، این محصول استراتژیک هم اکنون در هفت محور راه آهن کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این کارخانه به منظور تنوع بخشی به سبد محصولاتش، ریل R۱۸، ریل زبانه سوزن، ورق سازه‌های فولادی، آرک معدن و … را نیز تولید کرد.

معاون بهره برداری شرکت تاکید کرد: تولید فولاد خام ذوب آهن در سال گذشته ۴ هزار تن بیش از سال ۹۸ بود و البته به دلیل مشکلات ذکر شده، تحقق برنامه تولید به لحاظ کمی امکان پذیر نشد.

تولاییان گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته کوره بلند شماره یک ایران در ذوب آهن اصفهان پس از پنج سال توقف در مدار تولید قرار گرفت و هم اکنون با شرایط نرمال در حال تولید است. امیدوارم ذوب آهن اصفهان با تأمین پایدار مواد اولیه بتواند در سال جدید با ظرفیت کامل تولید داشته باشد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا