ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

گوشی‌های غیرهوشمند همچنان خریدار دارند

طبق اعلام انجمن واردکنندگان موبایل، سال گذشته ۲.۵ میلیون گوشی غیرهوشمند در بازار ایران به فروش رفته است.

به گزارش آرمان اقتصادی، در ماه‌های گذشته به دلیل مشکلات مربوط‌به کرونا و مشکلات تولید و از سوی دیگر، مشکلات واردات، قیمت گوشی با افزایش چند برابری مواجه بود. این در حالی است که بازار موبایل مستقیما از بازار ارز تاثیر می‌گیرد و با هر نوسانی در قیمت دلار و به‌خصوص افزایش قیمت ارز،  دستخوش تغییراتی می‌شود.

از سوی دیگر، اگر در سال‌های گذشته، سبد خرید خانوار در روزهای منجر به سال تحصیلی، ینی اواخر شهریور و مهر، به مایحتاج آموزشی دانش‌آموزان و در صدر آنها لوازم تحریر اختصاص می‌یافت، اما شرایط برای سال ۱۳۹۹ به دلیل شیوع کرونا به شیوه‌ای رقم خورد که آموزش آنلاین دانش‌آموزان و دانش‌جویان، نیاز به گوشی را برایشان اجباری کرد و تقاضا برای این کالا را افزایش داد.

همچنین بخوانید

در این مدت و با آموزش آنلاین، بسیاری از خانوارهایی که توانایی خرید گوشی برای فرزندان دانش‌آموز خود را نداشتند،‌ با دشواری‌هایی روبه‌رو بودند. برخی از دانش‌آموزان از گوشی والدین خود برای اتصال به شاد و آموزش آنلاین استفاده کردند، خانواده‌ها با بیش از یک فرزند برای فراهم کردن ابزار الکترونیک از تبلت و گوشی، با مشکل مواجه بودند.

در این راستا انجمن واردکنندگان موبایل اعلام کرد در سال کرونازده ۱۳۹۹، با وجود تمام مشکلات پیش روی واردکنندگان، حدود ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار گوشی موبایل وارد کشور شده که ۱۵ میلیون از آن مصرف شده است. همچنین گوشی‌های غیرهوشمند طرفداران خود را دارند. زیرا طی سال گذشته ۲.۵ میلیون دستگاه از این نوع گوشی در بازار ایران به فروش رفته است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا