ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

جایگزین‌شدن سیستم تماس دانش‌بنیان بومی در پروژه ۲۰۲۰ شرکت مخابرات

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با طراحی و پیاده سازی پلتفرم مرکز تماس، توانستند این پلتفرم را جایگزین نمونه‌های خارجی در کشور کنند که در ادارات و سازمان‌ها از آنها استفاده می‌شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، “iWin” رویکرد یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک فناوری دانشگاه تهران است و بر پایه این شعار توانسته است بر اساس نیاز به توسعه ارتباطات فراگیر، “مرکز تماس” را پیاده سازی کند. این سامانه قابلیت مدیریت مرکز ارتباط و نیز انجام خدمات میزبانی و پاسخگویی ۲۴ ساعته در هفت روز هفته را به صورت تخصصی دارد. “رسیدگی به شکایات و انتقادات”، “ثبت در سامانه تیکتینک و CRM”، “انجام عملیات رزرواسیون”، “ورود و پالایش اطلاعات و داده کاوی”، “امکان صحت‌سنجی اطلاعات”، “امکان ورود و پالایش اطلاعات”، “اجرای کمپین تکمیل و رفع نقص اطلاعات مشتریان”، “پاسخگویی به کلیه پیام‌های متنی اعم از ایمیل و کامنت برخی از ویژگی‌های این پلتفرم به شمار می‌رود.

این محصول بومی در پروژه ۲۰۲۰ شرکت مخابرات ایران جایگزین نمونه خارجی شده است. سامانه غیرحضوری #۲۰۲۰* سامانه‌ای برای دریافت اطلاعات در خصوص کلیه خدمات غیرحضوری تلفن ثابت و همگانی، پیگیری امر مربوط به اینترنت ADSL  مخابرات، پرداخت آنلاین قبض تلفن ثابت در صورت قطع بودن، اعلام شماره موبایل جهت ارسال پیامک صورتحساب و شرکت در جشنواره‌های شرکت مخابرات ایران است.

همچنین بخوانید

فرامرز فیاض‌فر، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به زمینه‌های تحقیقاتی این شرکت ، توضیح داد: شرکت‌ها و ارگان‌ها برای ایجاد ارتباط با مخاطبان خود نیازمند سیستم‌های مرکز تماس هستند که بعضا این سیستم با عناوینی چون “تلفن گویا” شناحته می‌شوند.

وی ادامه داد: ما در این راستا سیستمی را طراحی کردیم که بتواند کلیه ماژول‌های ارتباطی مانند تلفن، فکس و ایمیل و پیامک را به صورت یکپارچه و پنجره واحد پوشش دهد، ضمن اینکه این ماژول‌ها را با یکدیگر ارتباط دهد؛ به این معنا که وقتی به سازمانی پیامک زده می‌شود، این پیام به سیستم تماسی وارد شود و فرد بتواند با آن سازمان ارتباط برقرار کند، بدون آنکه هزینه‌ اضافی برای وی به همراه داشته باشد.

فیاض‌فر با بیان اینکه سیستم تماسی طراحی‌شده هوشمند است، خاطر نشان کرد: پاسخ به نیازهای تماسی یک سازمان صرفا این نیست که به آن پاسخ داده شود، بلکه لازم است با ایجاد ارتباط میان سازمان با مخاطبان رسوب فناوری رخ دهد.

مجری طرح در این باره توضیح داد: برای سازمان‌ها نیاز است تا تقاضاهای مخاطبان خود را شناسایی و بررسی کنند که در این نیازها نسبت به گذشته چه تغییراتی حاصل شده است. این امر در بهبود فرآیند کاری و ارتقای سیستم‌های ارتباطی کمک خواهد کرد چراکه در این زمینه رقبای خارجی وجود داشت و طیف وسیعی از این ابزارهای وارداتی در کشور در حال بهره‌برداری است.

وی یادآور شد: سیستمی که ما در این راستا طراحی کردیم، توانسته است جایگزین سیستم‌های وارداتی مورد استفاده ارگان‌ها و شرکت‌ها شود، نمونه آن کاربردی شدن این سیستم در پروژه ۲۰۲۰ شرکت مخابرات در کل کشور اشاره کرد.

فیاض‌فر تاکید کرد: بانک مسکن، بانک ملت، پست تیپاکس و فرودگاه امام از جمله مراکزی هستند که در آن‌ها سیستم ارتباطی این شرکت جایگزین نمونه خارجی شده است و موجب شد تا خروج ارز از کشور مدیریت شود، ضمن آنکه محصول بومی دانش‌بنیان جایگزین نمونه‌های خارجی شود.

فیاض‌فر با اشاره به پروژه ۲۰۲۰ شرکت مخابرات ایران، گفت: این پروژه مربوط به پشتیبانی و فروش ADSL مخابرات ایران به عنوان دومین مرکز تماس کشور است. بزرگترین مرکز تماس کشور همراه اول و بعد از آن شرکت مخابرات قرار دارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا