انرژی

تحولات جدید در اقتصاد فناورانه صنعت نفت

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به افتتاح صندوق پژوهش و فناوری نفت و اجرای طرح خرید تضمینی در صنعت نفت گفت: اقتصاد فناورانه این صنعت، شاهد تحولات جدیدی شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، مسعود کرباسیان امروز  در آیین افتتاح صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت، افزود: سنگ بنای این تحولات به نخستین بازدید وزیر نفت از انبار ری برمی‌گردد. براساس مصوبه هیئت دولت، قرار بود این انبار که بالغ بر ۲۰ هکتار مساحت دارد فروخته و ساختمانی برای شرکت ملی نفت ایران احداث شود، اما با صلاحدید وزیر نفت، تشخیص داده شد این زمین در اختیار پارک فناوری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه به‌زودی اقدام‌های خوب انجام‌شده در این پارک اطلاع‌رسانی خواهد شد، گفت: صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت هم با هدف ارائه حمایت‌های مالی در این زمینه شکل گرفت. این صندوق ۲۰ سرمایه‌گذار دارد که چهار سرمایه‌گذار آن از شرکت‌های زیرمجموعه نفت است و الباقی شرکت‌های خصوصی هستند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: این صندوق که با حمایت وزارت نفت ایجاد شده است، در آینده هم می‌تواند افزایش سرمایه داشته باشد و هم می‌تواند سرمایه‌های جدید جذب کند.

کرباسیان اظهار کرد: در بحث کالا با ابلاغیه وزیر نفت که اجرای آن در دستور کار معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری قرار گرفته است، با اعطای وام کم‌بهره (سود بانکی متوسط ۸ درصد) از تولیدکنندگان ایرانی حمایت و پس از تولید کالا، محصول یا مستقیم به بازار عرضه می‌شود، یا در صورتی که محصول به نفت واگذار شود، نفت اقساط را خواهد پرداخت.

وی به توافق ۱۰۰۰میلیارد تومانی در حوزه صندوق‌های جسورانه نیز اشاره کرد و گفت: مجموع اقدام‌های انجام‌شده با ابتکار شخص آقای زنگنه مطرح و عملیاتی شده است و امیدواریم در آینده شاهد توسعه روزافزون شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور باشیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا