بانک و بیمهطلا و ارز

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۱/۲۳

قیمت هر اونس طلا روز دوشنبه با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۷۳۸ دلار و ۵۸ سنت رسید.

 

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، به دنبال افزایش سوددهی اوراق خزانه داری امریکا و در حالی که پس از انتشار آمارهای مثبت اقتصادی ارزش دلار تقویت شده است، قیمت طلا امروز شاهد کاهش بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا روز دوشنبه با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۷۳۸ دلار و ۵۸ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه ژوئن با ۰.۴۰ درصد کاهش به ۱۷۳۷ دلار و ۸۰ سنت رسید.
مارگارت یانگ تحلیلگر بازار طلا در موسسه دیلی اف ایکس در این باره گفت: «انتشار آمارهای قوی تر از حد انتظار نشان می دهد که در ماه های آتی نرخ تورم بیش از آنچه که پیش بینی می شد رشد خواهد داشت و این سبب بالا رفتن سوددهی اوراق قرضه و تضعیف قیمت طلا خواهد شد.»
قیمت های مصرف کننده در آمریکا طی ماه مارس رشدی بیش از حد انتظار داشته و منجر به بیشترین رشد سالانه طی ۹ سال و نیم گذشته شده است. این آمارها نشان دهنده آغاز افزایش نرخ تورم همزمان با بازگشایی اقتصاد آمریکا و پرداخت یارانه های دولتی است.
برخی سرمایه گذاران طلا را محلی امن جهت سرمایه گذاری در وضعیت رشد نرخ تورم می دانند، اما بالا رفتن سوددهی اوراق قرضه سبب کاهش جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا می شود.
جرومی پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا گفته، اقتصاد این کشور در یک «نقطه عطف» قرار دارد و با توجه به امیدها به بالا رفتن تورم و رشد استخدام ها در ماه های آینده احتمالا باید منتظر نتایج مثبتی بود، اما اگر ایجاد فرصت های شغلی و بازگشت شهروندان به محل کار سبب افزایش مجدد موارد ابتلا به کرونا شود، این وضعیت خطراتی را نیز در پی خواهد داشت.
انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا