انرژی

بررسی درخواست اعمال ماده ۲۳۴ درخصوص عدم اجرای قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی درخواست عده ای از نمایندگان برای اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه در خصوص عدم اجرای دقیق قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و توسعه پتروپالایشگاه ها در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

مالک شریعتی نیاسر در گفت و گو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون انرژی درخواست تعدادی از نمایندگان برای اعمال ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی مجلس به دلیل تاخیر رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه در اجرای کامل قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: اشکالی که مطرح شده بود این بود که چرا جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی، تنفس خوراک الزامی مندرج در این قانون را تصویب نمی کند تا تکلیف طرح های منتخب برای اجرای قانون و تاسیس پتروپالایشگاه ها مشخص شود. در جلسه این موضوع طرح شد و اکثر نمایندگان بر ضرورت اجرای دقیق و کامل قانون تاکید داشتند.

همچنین بخوانید

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: نمایندگان دولت از سازمان برنامه و بودجه، وزارت نفت و هیات امنای صندوق توسعه ملی نیز حضور داشتند و تاکید کردند که قبول داریم قانون باید کامل اجرا شود و تلاش خود را نیز در این مسیر می کنیم و قول دادند هرچه سریع تر قانون اجرایی شود.

شریعتی در ادامه تاکید کرد: در نهایت با توجه به تاکیدی که کمیسیون انرژی بر ضرورت تصویب تنفس خوراک در هیات امنای صندوق توسعه ملی داشت و با توجه به مهلت آئین نامه که ۱۰ روز فرصت به کمیسیون داده تا نظرش را در خصوص اعمال ماده ۲۳۴ به هیات رییسه اعلام کند، این مهلت را دادیم تا جلسه هیات امنای صندوق تشکیل شود و تنفس خوراک تصویب شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی افزود: امیدواریم دولت از این فرصت داده شده استفاده کند و تنفس خوراک را در جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی تصویب کند. در غیر اینصورت درخواست ماده ۲۳۴ در خصوص عدم اجرای این قانون؛ طبق روال خود دنبال خواهد شد.

طبق ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی هریک از کمیسیون‌ها می‌توانند گزارشی درباره‌ی تخلفات دستگاه‌های اجرایی و دولت را به هیات رییسه ارائه کرده که در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی فورا از طریق هیات رییسه موارد به قوه قضاییه ارسال می‌شود و باید گزارش‌های ارسالی به قوه قضاییه به صورت خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار گیرد. 

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا