ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

اپل با کمبود نسل جدید صفحه نمایشگر آی پد روبرو شد

نسل جدید صفحه نمایش که قرار بود یکی از ویژگیهای برجسته مدل پیشرفته آی پد پرو باشد، با مشکل تولید روبرو شده که ممکن است به کمبود عرضه این محصول جدید منتهی شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، شرکت اپل قصد دارد فناوری صفحه نمایش MiniLED جدید را در آی پد ۱۲.۹ اینچی که قرار است در نیمه دوم آوریل رونمایی شود، معرفی کند. اما به گفته یک منبع آگاه، تامین خارجی محصولات این شرکت با بازدهی ضعیف تولید روبرو شده و یکی از تولیدکنندگان MiniLED ناچار شده است تولیدش را متوقف کند.

اپل قصد دارد ماه میلادی جاری مدل جدید آی پد پرو را در دو اندازه معرفی کند. صفحه نمایش MiniLED که نسبت کنتراست را بهبود می بخشد و تصویر روشنتری را نشان می دهد، در مدل گران قیمت ۱۲.۹ اینچی آی پد پرو بکار رفته است. وقفه در تولید این صفحه نمایش به معنای آن خواهد بود که آی پرو بزرگتر دیرتر به بازار عرضه خواهد شد.

همچنین بخوانید

بلومبرگ نیوز ماه گذشته گزارش کرده بود اپل آماده عرضه مدل جدید آی پد پرو در آوریل می شود اما سخنگوی اپل در این باره اظهارنظر نکرده بود.

شرکتهای تایوانی اِنواستار، جنرال اینترفیس سولوشن هولدینگ و تایوان سورفیس مونتینگ تکنولوژی در میان تولیدکنندگان اصلی فناوری MiniLED هستند.

مدلهای جدید آی پد پرو نخستین محصولات سخت افزاری اپل خواهند بود که در سال ۲۰۲۱ عرضه می شوند و به خط محصولی اضافه می شوند که عملکرد بسیار خوبی داشته اشت به خصوص در شرایط پاندمی ویروس کرونا که افراد به دورکاری و تحصیل از راه دور پرداخته اند. علاوه بر صفحه نمایش جدید، اپل قصد دارد پردازنده سریعتر M۱ و پورت یو اس بی سریعتری که با محصولات جانبی مختلفی سازگار است و مونیتورها و دوربینهای بهبود یافته را اضافه کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آی پد در تعطیلات سه ماهه چهارم سال میلادی گذشته ۸.۴ میلیارد دلار درآمد برای اپل تولید کرد که بیشترین میزان از سال ۲۰۱۴ به این طرف بود. با بازگشت تدریجی کارمندان و دانش آموزان به محل کار و مدرسه، اپل در تلاش است با عرضه مدلهای جدید، علاقه مخاطبان به محصول تبلت خود را حفظ کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا