صنعت، معدن، تجارتمعدن

تولید جهانی زغال سنگ ۳.۵ درصد افزایش می یابد/ هند پیشتاز تولید تا ۲۰۲۵

پیش بینی می شود تولید جهانی زغال سنگ در سال ۲۰۲۱ میلادی نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۳.۵ درصدی باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل از وب سایت Mining Review Africa انتظار می رود، میزان تولید زغال سنگ در سال جاری میلادی با ۳.۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۸ میلیارد تن افزایش یابد. این در حالی است که به دلیل قرنطینه و محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا میزان تولید این ماده معدنی در سال ۲۰۲۰ میلادی شاهد افت ۲ درصدی بود.

همچنین طی سال ۲۰۲۰ میلادی تولید این ماده معدنی در آمریکا۲۳.۶ درصد، در اندونزی۱۳.۱ درصد، در روسیه۸.۱ درصد و در استرالیا ۵.۵ درصد کاهش یافته است.

این در حالی است که تنها رشد جزئی در کشورهای چین(۴ درصد) و هند(۰.۷ درصد) برای جبران این کاهش تولید صورت گرفته است.

علاوه بر این در سال ۲۰۲۰ میلادی تقاضای جهانی زغال سنگ حرارتی ۳.۵ درصد کاهش یافت در حالی که تقاضای جهانی زغال سنگ متالورژی افت ۵.۹ درصدی را به ثبت رساند.

هند پیشتاز تولید

پیش بینی می شود طی سال های ۲۰۲۱ میلادی تا ۲۰۲۵ میلادی تولید جهانی زغال سنگ با نرخ رشد سالانه ۲.۳ درصدی همراه باشد و میزان تولید جهانی این ماده معدنی در سال ۲۰۲۵ میلادی ۸.۸ میلیارد تن به ثبت رسد.

هند بیشترین سهم را از این رشد به خود اختصاص خواهد داد و انتظار می رود تولید زغال سنگ این کشور از ۷۷۷میلیون و ۷۰۰ هزار تن در سال ۲۰۲۰ میلادی به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن در سال ۲۰۲۵ میلادی افزایش یابد.

پس از هند، مجموع تولید این ماده معدنی در کشورهای چین، اندونزی، استرالیا و آفریقای جنوبی از ۵ میلیارد تن در سال ۲۰۲۱ میلادی به ۵ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تن در سال ۲۰۲۵ میلادی افزایش خواهد یافت.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا