صنعت، معدن، تجارت

نظارت بازرسان اصناف بر توزیع کالاهای رمضان

معاون بازرسی اتاق اصناف ایران گفت: «طرح تشدید نظارت ماه رمضان» برای بازرسی ویژه از نحوه توزیع سهمیه کالاهای ماه رمضان به بازرسان صنفی ابلاغ شده است.

بهنام نیک منش در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت بازرسی از اصناف در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: برای جلوگیری از تخلف و برخورد با تخلفات احتمالی واحدهای صنفی در ماه مبارک رمضان، «طرح تشدید نظارت ماه رمضان» را به بازرسین ابلاغ کردیم.

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران افزود: با توجه به سهمیه کالایی که وزارت صمت به مناسبت ماه رمضان برای استان‌ها در نظر گرفته است، مقرر شده بازرسین به صورت ویژه روی عملکرد واحدها درمورد عرضه این اقلام سهمیه ای که باید با نرخ مصوب به مردم عرضه شود، نظارت داشته باشند.

نیک منش گفت: بر اساس قانون نظام صنفی، در صورت مشاهده تخلف، پرونده واحد متخلف به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر نظارت ویژه در ماه مبارک، در حال حاضر نیز به دلیل تعطیلی سراسری، بازرسین اصناف با همکاری اماکن، وزارت صمت و وزارت بهداشت به صورت مستمر در حال سرکشی و بازرسی هستند تا گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ فعالیت نداشته باشند.

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران افزود: البته اصناف نیز با توجه به تجربه‌ای که از تعطیلات سال گذشته دارند و خسارت‌هایی که دیدند انتظار دارند که دولت تأمین خسارت کند و کسبه‌ای که از این موضوع خسارت زیادی دیدند، تمایلی به بستن واحدهای خود ندارند.

وی تاکید کرد: البته رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا برای حفظ جان مردم ضروری است اما به هر حال کسبه نیز برای تأمین خسارات خود توقع حمایت از سوی دولت را دارند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا