انرژی

واکنش مثبت نفت به دورنمای روشن آمریکا

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه در پی رشد تقاضا برای سوخت در آمریکا با نزدیک شدن به فصل تعطیلات تابستانی و شتاب گرفتن روند واکسیناسیون عمومی در این کشور، افزایش یافت.

به گزارش آرمان اقتصادی، بهای معاملات نفت برنت دو سنت افزایش یافت و به ۶۲ دلار و ۹۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت آمریکا یک سنت افزایش یافت و به ۵۹ دلار و ۴۹ سنت در هر بشکه رسید.

قیمتها از دوره معاملات پرنوسانی که دوشنبه گذشته به پایان رسید، تغییر چندانی نداشته اند.

استفن اینس، استراتژیست ارشد شرکت اکسی کورپ در این باره گفت: آرامش ناخوشایندی بازارهای نفت را فراگرفته و نفت برنت در حدود ۶۳ دلار مانده است و معامله گران رویکرد انتظار و مشاهده را در پیش گرفته اند.

اگرچه در آمریکا بیش از ۷۰ میلیون نفر به طور کامل واکسینه شده اند و موارد جدید ابتلا در اروپا با اعمال قرنطینه ها، کاهش پیدا کرده است اما هند رکورد بالایی موارد ابتلا را گزارش کرده و سایر بخشهای آسیا شاهد افزایش موارد ابتلا هستند.

به گفته تحلیلگران و معامله گران، وضعیت مذکور همچنان دورنمای سفرهای جهانی را تیره نگه داشته و باعث می شود قیمتها با نزدیک شدن تابستان، در بازه محدودی بمانند.

جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه ای اظهار کرد: اقتصاد آمریکا مهیای رشد قویتر می شود اما هشدار داد کووید ۱۹ همچنان تهدیدی برای اقتصاد مانده است. وی گفت: انتشار ویروس یک ریسک اصلی مانده و این مسئله در مناطق دیگر از جمله بخشهایی از اروپا بارز شده است در حالی که موج دوم بیماری سیستم درمانی هند را تحت فشار قرار داده است.

ایران هم همچنان یک عامل تاثیرگذار نامعلوم برای بازار مانده است. مذاکرات میان ایران و قدرتهای جهانی برای احیای برجام پس از دور نخست که یک مقام آمریکایی آن را گام نخست خوبی توصیف کرد، قرار است هفته جاری ادامه پیدا کند.

بر اساس گزارش رویترز، گزارش هفته گذشته شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد دکلهای حفاری جدید در آمریکا اضافه نشده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا