انرژی

آغاز تعمیر و تکمیل آخرین حلقه چاه میدان نفتی نفت شهر

عکس تزئینی است.
مدیر پروژه حفاری طرح توسعه میدان نفتی نفت شهر شرکت ملی حفاری ایران از آغاز مراحل تعمیر و تکمیل آخرین حلقه چاه در این میدان با به کارگیری دستگاه حفاری ۴۸ فتح این شرکت خبر داد.

غلامرضا آل‌محمود امروز (۲۳ فروردین‌ماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مراحل تعمیر و تکمیل آخرین حلقه چاه در میدان نفتی نفت شهر شرکت ملی حفاری ایران با به کارگیری دستگاه حفاری ۴۸ فتح آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود چاه شماره ۱۱ نیز ظرف مدت دو ماه آینده تکمیل و به شرکت نفت مناطق مرکزی تحویل داده شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، وی افزود: پیش از این با کاربست دستگاه‌های حفاری ۳۵ و ۸۱ و ۴۸ فتح در میدان نفتی نفت شهر، حفر یک حلقه چاه توسعه‌ای و همچنین دو حلقه چاه تعمیری به اتمام رسید.

همچنین بخوانید

آل‌محمود عنوان کرد: پروژه نگهداشت و افزایش تولید میدان نفتی منطقه نفت شهر از جمله پروژه‌های توسعه‌ای شرکت ملی نفت ایران است که به صورت EPD/EPC از سوی شرکت ملی حفاری اجرا می‌شود.

مدیر پروژه حفاری میدان نفت شهر در شرکت ملی حفاری ایران گفت: نفت شهر یکی از میادین نفتی کشور است که از نظر پیچیدگی مخزن، ترکیب نفت و گاز در سطح، شکستگی سازندها و تراکم گاز، پر ریسک و انجام حفاری با وجود عمق کم، زمان‌بر است و نیاز به دقت عمل و حساسیت کاری بالایی دارد.

وی افزود: شرکت ملی حفاری ایران با بهره‌گیری از متخصصان مجرب و کارآزموده در راستای همکاری با شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، پیش از این چاه‌های توسعه‌ای و تکمیلی متعددی در این میدان، حفاری و تکمیل کرده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا