كشاورزی و دامپروری

اقتصاددان اصلاح طلب: دست خانواده‌های ایرانی از گوشت کوتاه شده است

اقتصاددان اصلاح طلب گفت: تداوم گرانی گوشت قرمز و همچنین افزایش چند ماه گذشته قیمت مرغ، توان خرید این اقلام ضروری را از بسیاری از خانوارها گرفته و دست خانوار‌های ایرانی از این کالاهای اساسی کوتاه شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسین راغفر، اقتصاددان اصلاح طلب و پژوهشگر حوزهٔ فقر و عدالت اقتصادی، با ذکر این مطلب می‌افزاید: بر اساس گزارش‌ها ۳۰ درصد خانوارهای ایرانی در حال حاضر توان خرید گوشت را ندارند.

او علت افزایش نابرابری‌ها و فقر را اجرای سیاست‌های تعدیل اقتصادی از دهه هفتاد تا کنون عنوان می کند و می گوید: از دهه هفتاد تاکنون، تهیه اقلام ضروری مردم با چالش همراه شده و شاخص‌های سلامت به خصوص درمناطق محروم و مرزی سقوط کرده‌اند که کوتاهی قد دانش آموزان یکی از نتایج آن بوده است.

همچنین بخوانید

این  پژوهشگر حوزهٔ فقر و عدالت اقتصادی با بیان اینکه از سال ۷۳ بالغ بر ۸۵ مورد اعتراض درباره قیمت نان داشتیم می گوید: سازو کار منسجمی برای شنیده شدن صدای مردم نیازمند و راهکارهایی برای کمک فوری به معیشت آنها نیاز است.

این اقتصاددان با اشاره به وضعیت نابسامان بازار کالاهای اساسی می گوید: خانواده ای که درآمد ندارد مجبور می شود در صف طولانی گوشت یخ زده و مرغ دولتی بایستد و  اگر هم در این صف ها به کرونا مبتلا شوند که مشکلاتشان چند برابر می‌شود.

وی در ادامه می‌افزاید: در حال حاضر در وضعیت نگران کننده‌ای هستیم که هیچ وقت قشر متوسط و ضعیف جامعه در چنین شرایطی نبوده است.

او با بیان اینکه معیشت اولویت مردم است می‌گوید: اساس زندگی بسیاری از اقشار جامعه در شرف از دست رفتن است.

راغفر در ادامه می گوید: به دلیل سیاست‌های غلط اقتصادی عده ای فربه شده و خوی انسانی خود را از دست داده اند و به ماشین های بزرگ اتلاف منابع و مصرف تبدیل شده اند.

این اقتصاددان می‌افزاید: فشار زیادی روی خانوارهای نیازمند و اقشار ضعیف جامعه است. تداوم این شرایط امکان ندارد مگر اینکه اقدام  سریعی در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا