صنعت، معدن، تجارت

فروش بی سابقه املاک شرکت ها در جهان طی بحران کرونا

شرکت های کوچک و بزرگ در سراسر جهان در حالی که به شدت برای تقویت ترازنامه های خود در پی بحران کرونا تلاش می کنند، میزان بی سابقه ای از املاک و مستغلات خود را به فروش رسانده اند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از بلومبرگ، شرکت های کوچک و بزرگ در سراسر جهان در حالی که به شدت برای تقویت ترازنامه های خود در پی بحران کرونا تلاش می کنند، میزان بی سابقه ای از املاک و مستغلات خود را به فروش رسانده اند.

بر اساس گزارش شرکت کارگزاری Jones Lang LaSalle ، شرکت ها در سراسر اروپا، خاورمیانه و آفریقا ۲۷ میلیارد یورو از املاک خود را در سال ۲۰۲۰ فروخته اند.

این رقم کمی بیش از آمار یک سال گذشته است در حالی که کل معاملات املاک و مستغلات در طی همه گیری به شدت سقوط کرد.

نیک کامپتون، رئیس بخش بازارهای سرمایه شرکت ها در اروپا، خاورمیانه و آفریقا در شرکت Jones Lang LaSalle ، گفت: شرکت ها برای حفظ سرمایه و آزاد سازی نقدینگی و همچنین تغییر شکل مدل فعالیت خود برای حمایت از برنامه های تجاری پس از همه گیری املاک خود را واگذار کرده اند.

کمی بیش از یک سوم فروش شرکت ها مربوط به دفتر کار بود که حجم آن ۱۰ درصد نسبت به سال قبل جهش داشت.

بر اساس داده های Real Capital Analytics، فروش املاک و مستغلات تجاری در اروپا در سال ۲۰۲۰، ۲۷ درصد کاهش یافته است.

قرنطینه گسترده و تعطیلات کرونایی باعث کاهش درآمد یک شبه بسیاری از مشاغل خرده فروشی و گردشگری در سال ۲۰۲۰ شده و ترازنامه های آنها را تحت فشار قرار داده و آنها را به سمت جذب سرمایه سوق می دهد.

بسیاری از این فروش ها شامل قراردادهای اجاره مجدد بود که به شرکت ها امکان می دهد ضمن حفظ محل کار خود به سرمایه نیز دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا