كشاورزی و دامپروری

پیشنهاد قیمت ۵۸۴۲ تومانی کشاورزان برای خرید تضمینی گندم

رئیس نظام صنفی کشاورزی گفت: تصمیم گیری در خصوص اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم به هفته آینده موکول شد. پیشنهاد نظام صنفی کشاورزی در مورد قیمت خرید تضمینی گندم ۵۸۴۲ تومان است.

به گزارش آرمان اقتصادی، رئیس نظام صنفی کشاورزی گفت: در جلسه امروز شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی که با دستور کار اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم برگزار شد تصمیم گیری در این خصوص به هفته آینده موکول شد.

شفیع ملک زاده افزود: در این جلسه که با حضور وزیر جهاد کشاورزی، نمایندگان وزارت اقتصاد و سازمان برنامه بودجه و همچنین تشکل‌های کشاورزی برگزار شد پس از بحث و بررسی‌های فراوان همه اعضا، در خصوص لزوم اصلاح نرخ خرید تضمینی گندم به جمع بندی رسیدند.

همچنین بخوانید

وی اضافه کرد: آنالیز‌های مربوط به قیمت خرید تضمینی گندم از سوی تشکل‌ها به وزیر جهاد کشاورزی ارائه و مقرر شد بررسی‌های لازم در این خصوص ظرف دو سه روز آینده انجام شود و در نهایت قرار بر این شد در جلسه دوشنبه هفته آینده تصمیم جدید در خصوص قیمت خرید تضمینی توسط شورا اتخاذ شود.

ملک زاده تاکید کرد: پیشنهاد نظام صنفی کشاورزی در مورد قیمت خرید تضمینی که ۵۸۴۲ تومان است، اما تصمیم نهایی باید هفته آینده در شورا گرفته شود.

وی تصریح کرد: قیمت فعلی خرید تضمینی گندم که چهار هزار تومان است به ضرر تولید تمام می‌شود و موجب شده که کشاورزان گندم خود را بجای فروش به دولت خوراک دام کنند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا