صنعت، معدن، تجارت

برنامه جامع رفع موانع تولید تهیه شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برنامه جامعی برای رفع موانع تولید تهیه و ابتدای این هفته برای تصویب به رئیس‌جمهور ارائه شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، فرهاد دژپسند در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری امسال برای حمایت از تولید افزود: امروز نخستین جلسه هیئت عالی مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار برگزار و مقرر شد به زیرمجموعه‌های وزارت میراث فرهنگی و گردشگری برای افزایش سرمایه‌گذاری تفویض اختیار شود.

وزیر اقتصاد گفت: همچنین مقرر شد کانون وکلا و مشاوران خانواده قوه قضاییه به عنوان یکی از مراجع صدور مجوز در نظر گرفته شود.

همچنین بخوانید

وی افزود: در حوزه مالیات مصوباتی داشتیم تا تولیدکنندگان سریعتر استعلام‌های مالیاتی خود را دریافت کنند و مقرر شد قانون استهلاک دارایی در حوزه مالیاتی نیز تا ۱۵ خرداد برای کمک به تولید کنندگان نهایی شود.

دژپسند اضافه کرد: در حوزه گمرکی نیز مصوباتی برای ترخیص سریعتر کالا‌ها داشتیم و مقرر شد پرداخت حقوق گمرکی در پایان اظهار کالا باشد که پیش از این در ابتدای اظهار انجام می‌شد.

وزیر اقتصاد درباره پرداخت سود بانک‌ها گفت: این سود باید بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار باشد در غیر اینصورت اگر بانک‌ها بخواهند سودی بالاتر از مصوبات پرداخت کنند این عدد به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی شناخته نمی‌شود و باید مالیات آن را بپردازند و این موضوع را به طور جدی پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا