بورسبورس اوراق

۱۶۰۰ نفر در انتخابات هیات مدیره شرکت‌های استانی سهام عدالت ثبت نام کردند

عضو هیئت مدیره و معاون نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تا کنون ۱۶۰۰ نفر برای شرکت در بزرگترین انتخابات اقتصادی ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد حسن ابراهیمی سرو علیا در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی، در رابطه با برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت اظهار کرد: افرادی که قصد شرکت در انتخابات را دارند باید در سامانه سجام احراز هویت شده باشند.

عضو هیئت مدیره و معاون نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: تا قبل از ۲۸ فروردین و تا قبل از بسته شدن نماد شرکت‌ها، هر فردی که سهامدار شرکت‌ها باشد، می‌تواند در انتخابات مجامع شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت، شرکت کند و انتخابات در ۱۸ اردیبهشت انجام می‌شود.

همچنین بخوانید

این مقام مسئول افزود: افرادی که قصد شرکت در انتخابات مجامع شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت را دارند، از طریق سامانه ستان تعیین صلاحیت می‌شوند و تنها افرادی که دارای مدرک تحصیلی مرتبط و متخصص باشند، انتخاب می‌شوند.

سرو علیا گفت: در حال حاضر یک هزار و ۶۰۰ نفر برای شرکت در انتخابات شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت ثبت نام کرده‌اند و از بین این تعداد از افراد، حدود ۱۶۰ نفر انتخاب می‌شوند.

این مقام مسئول بیان کرد: برای سامانه سجام نیز، نیاز به مراجعه حضوری نیست و در حال حاضر نرم افزارهایی وجود دارند که افراد می‌توانند، با ارسال عکس خود احراز هویت شوند.

دلیل افت شاخص بورس

عضو هیئت مدیره و معاون نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با علت افت شاخص بورس گفت: کاهش و افت شاخص بورس ارتباطی با سازمان بورس ندارد و سهام متاثر از تصمیمات سیاسی و داخلی در اقتصاد کشور است.

ابراهیمی سرو علیا در خصوص تعداد دارندگان سهام عدالت اظهار کرد: در سال گذشته آزادسازی سهام عدالت انجام شد و افراد حق انتخاب بین دو روش مستقیم و غیرمستقیم، برای مدیریت سهام عدالت خود داشتند؛ که حدود ۲۰ میلیون نفر روش مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود گرفتند که حدود ۶۰ درصد از سهام تا به حال آزاد شده است و امکان فروش آن وجود دارد.

ارزش سهام شرکت‌های سرمایه گذاری استانی​

وی ادامه داد: حدود ۳۰ میلیون نفر، روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کردند که در این روش، اداره سهام، به شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت واگذار می‌شود و مجموع ارزش سهام شرکت‌های سرمایه گذاری استانی، حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است و در کل ۳۱ شرکت سرمایه گذاری استانی وجود دارد.

عضو هیئت مدیره و معاون نظارت بر ناشران سازمان بورس در پاسخ به این پرسش که سهام عدالت مربوط به چند شرکت بورسی است؟ تشریح کرد: در حال حاضر حدودا ۳۶ شرکت وارد بورس شدند و مجمع شرکت‌های سرمایه گذاری استانی برای سهام ۲۰ میلیون نفر به ارزش ۴۰۰ هزار میلیارد تومان، و برای سهام ۳۰ میلیون نفر به ارزش ۲۳۰ هزار میلیارد تومان، در حال تصمیم گیری هستند.

ابراهیمی سرو علیا در پاسخ به این پرسش که، افراد باید چه شرایطی داشته باشند تا بتوانند، کاندیدای عضو هیئت مدیره سرمایه گذاری استانی شوند؟ نیز گفت: تعیین صلاحیت افراد از طریق سامانه ستان انجام می‌شود و افراد باید صلاحیت علمی، سابقه اجرایی، دارای مدرک تحصیلی معتبر و مرتبط داشته باشند.

دلیل تعویق انتخابات مجمع شرکت های سرمایه گذاری استانی

عضو هیئت مدیره و معاون نظارت بر ناشران سازمان بورس در رابطه با علت به تعویق افتادن انتخابات شرکتهای سرمایه گذاری استانی سهام عدالت هم اظهار کرد: افرادی که ثبت نام کرده بودند، تعدادشان کافی نبوده و به علت اینکه اداره سهام بعد از انتخابات به عهده این شرکت‌هاست و افرادی که انتخاب می‌شوند باید صاحب صلاحیت و متخصص باشند بنابراین، برای افزایش تعداد شرکت کنندگان صاحب صلاحیت انتخابات را به تعویق انداختیم.

ابراهیمی سرو علیا بیان کرد: در تعیین افراد با صلاحیت سازمان بورس دخالت دارد، بنابراین این گونه نیست که هر کسی که ثبت نام کند، امکان شرکت انتخابات را داشته باشد و افراد باید حداقل صلاحیت‌ها را برای امکان شرکت در انتخابات داشته باشند.

این مقام مسئول بیان کرد: از مردم می‌خواهیم شرکت گسترده در انتخابات داشته باشند، چرا که سرنوشت دارایی خود را به مدت دو سال به آن افراد می‌دهند، بنابراین هر چه صلاحیت و تخصص تعداد افراد انتخابی، بیشتر باشد، احتمال موفقیت آن شرکت بیشتر است.

وی افزود: شرکت‌های سرمایه گذاری استانی بعد از این انتخابات، ارزش متفاوتی خواهند داشت، زیرا مدیریت شرکت به دست افراد مختلف می‌افتد و هر چه صلاحیت و تخصص تعداد افراد انتخابی، بیشتر باشد، احتمال موفقیت آن شرکت بیشتر است.

ثبت نام ۵۰ درصدی در سجام

عضو هیئت مدیره و معاون نظارت بر ناشران سازمان بورس در پاسخ به این  پرسش که چه تعداد از دارندگان سهام عدالت، در سامانه سجام برای شرکت در انتخابات ثبت نام کردند؟، گفت: متوسط بالای ۵۰ درصد شرکت کردند و آمار در استان‌های مختلف متفاوت است.

ابراهیمی سرو علیا همچنین گفت: اغلب شرکت‌های سهام عدالت، جزو شرکت‌های بنیادی بازار سرمایه هستند. زمانی که این شرکت‌ها انتخاب و واگذار شدند، این نگرش وجود داشت که شرکتی با سودآوری و بنیاد خوب انتخاب شود و تا مدت‌ها سهام عدالت آزاد نشد تا مقام معظم رهبری، تاکید به این امر فرمودند.

وی بیان کرد: استراتژی بر این نبود که افراد سهام را بفروشند و حتی مقام معظم رهبری هم تاکید کردند که افراد سهام خود را نفروشند و از منافع آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا