اقتصاد کلان

راه اندازی نخستین بورس مبتنی بر ارزهای دیجیتالی در جهان

سهام شرکت تسلا به صورت توکن توسط صرافی بایننس عرضه خواهد شد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، صرافی بایننس که بزرگ ترین صرافی ارزهای دیجیتالی جهان به شمار می رود در بیانیه ای اعلام کرد برای نخستین بار در تاریخ ارزهای دیجیتالی اقدام به راه اندازی بورسی خواهد کرد که سهام شرکت های مختلف در آن بر حسب ارزهای دیجیتالی مورد معامله قرار خواهند گرفت. نخستین سهم ها در این بازار بورس به صورت توکن متعلق به سهام شرکت تسلا- با ارزش ترین خودروساز جهان- خواهد بود.  

طبق اعلام بایننس، هر توکن معادل یک سهم از سهام شرکت تسلا در بورس نیویورک خواهد بود و پشتوانه آن ها نیز سهم هایی هستند که در دنیای واقعی نزد سبد دارایی شرکت سی ام اکویتی- سپرده گذاری شده اند. توکن های تسلا بر حسب دلار باینانس (باینانس یو اس دی) قیمت گذاری خواهند شد.  

همچنین بخوانید

چانگ پنگ ژاو- مدیرعامل صرافی باینانس- در همین رابطه گفت: صرافی ما به مشتریان زیادی از سراسر جهان خدمت رسانی می کند و ما از اینکه قرار است در بازار سهام نیز مشارکت داشته باشیم، خرسندیم. توکن های سهام نشان دهنده این هستند که می توان معاملات سهام را با کاهش هزینه های معاملاتی و ریسک های شکست کمتری انجام داد. ما در حال ساختن یک پل مستحکم دیگر در آینده نظام مالی جهانی هستیم.  

طبق ادعای باینانس قرار است کمیسیون انجام معاملات توکن ها صفر باشد که این مساله این بورس را به نخستین بورس بدون کارمزد جهان تبدیل می کند. در نتیجه قیمت گذاری سهم بر حسب ارزهای دیجیتالی، معامله گران خواهند توانست مقادیر بسیار کمتری از هر سهم را معامله کنند و این امر موجب ورود طیف گسترده تری از معامله گران به بازار سهام خواهد شد.  

باینانس کوین همچنین وعده داده است عرضه توکن ها محدود به سهام شرکت تسلا نباشد و این صرافی آماده پاسخگویی به تقاضای بازار با لیست کردن توکن سهم های بیشتر در آینده است.  

در سه ماهه نخست امسال تعداد کاربران صرافی بایننس رشد تاریخی و خیره کننده ۳۴۶ درصدی را به ثبت رساند و حجم معاملات در درون این صرافی هم طی همین مدت ۲۶۰ درصد بیشتر شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا