بین الملل

کسری بودجه دولت آمریکا باز هم رکورد زد

کسری بودجه دولت آمریکا در مارس ۲۰۲۱ سومین کسری بودجه بالای ماهانه این کشور تا به امروز بوده است. آمریکا قبل از آن با ۸۶۴ میلیارد دلار کسری بودجه در ژوئن ۲۰۲۰ و ۷۳۸ میلیارد دلار در آوریل ۲۰۲۰ رکورد زده بود.

 به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد کسری بودجه دولت این کشور در ماه مارس به خاطر پرداخت مستقیم به آمریکایی‌ها طبق طرح بسته‌های حمایتی جو ‌بایدن به ۶۶۰ میلیارد دلار رسیده است.

 آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

 کسری بودجه آمریکا برای ۶ ماه اول سال مالی ۲۰۲۱ به رکورد ۱.۷۰۶ تریلیون دلار رسیده است در حالی که این رقم در همین دوره در سال گذشته میلادی برابر با ۷۴۳ میلیارد دلار بود.

 طبق گفته یکی از مقامات خزانه‌داری آمریکا، همه‌گیری ویروس کرونا تاثیر چندانی در شش ماه اول سال مالی ۲۰۲۰ نگذاشته بود چون افزایش پرداختی‌ها با بالا رفتن نرخ بیکاری به خاطر قرنطینه‌های کرونایی همراه بود و اعطای بسته‌های کمکی دولت هم تا پایان مارس ۲۰۲۰ آغاز نشده بود.

 کسری بودجه آمریکا در مارس ۲۰۲۱  سومین کسری بودجه بالای ماهانه این کشور تا به امروز بوده است. آمریکا قبل از آن با ۸۶۴ میلیارد دلار کسری بودجه در ژوئن ۲۰۲۰ و ۷۳۸ میلیارد دلار در آوریل ۲۰۲۰ رکورد زده بود.

 کسری بودجه ماه مارس در سال جاری میلادی که بسیار بالاتر از ۱۱۹ میلیارد دلار کسری بودجه در ماه مارس سال گذشته است، نتیجه ۲۶۸ میلیارد دلار دریافتی و ۹۲۷ میلیارد دلار پرداختی‌های دولت در این ماه بوده است.

 13 درصد افزایش دریافتی ها در ماه مارس ناشی از افزایش مالیاتی بوده که افراد پردرآمدتر جامعه گرفته شده است یعنی کسانی که می توانستند در قرنطینه دورکاری داشته باشند.

 هزینه‌های دولت آمریکا در ماه مارس به خاطر پرداخت مستقیم ۱۴۰۰ دلار به بسیاری از آمریکایی‌ها طبق طرح نجات آمریکا که ماه گذشته اجرایی شد، ۳۳۹ میلیارد دلار افزایش یافته است.

 خزانه داری آمریکا اعلام کرد پرداختی‌های دولت این کشور در شش ماه اول سال مالی ۲۰۲۱ برابر با ۳.۴۱۰ تریلیون دلار بوده، در حالی که درآمد آن ۱.۷۰۴ تریلیون دلار ثبت شده است. کل پرداخت‌های مستقیم دولت در این دوره ۶ ماهه ۴۸۷ میلیارد دلار بوده که شامل بسته های محرک مالی تصویب شده توسط دونالد ترامپ در پایان ۲۰۲۰ هم می‌شود.

 انتهای پیام/۲۷

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا