صنعت، معدن، تجارت

مطالبه مهم سازمان اموال تملیکی از گمرک/ چرا لیست پرونده‌های متروکه اعلام نمی‌شود؟

مدیر کل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی درخواست کرد تا هر چه سریعتر پرونده های متروکه در گمرک، اعلام شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بر اساس مصوبه آذر ماه سال ۱۳۹۹ شورای عالی امنیت ملی، مهلت توقف کالاهای وارده به کلیۀ مبادی ورودی کشور، اعم از سرزمین اصلی یا مناطق آزاد و ویژۀ اقتصادی (که به منظور ورود به سرزمین اصلی یا مصرف در مناطق مزبور وارد می شود) دو ماه تعیین گردیده است.

در همین راستا حجت نژادقنبر، مدیر اموال تملیکی در راستای تسریع در روند تعیین تکلیف اموال تحت تملک، ضمن بازدید از اداره کل گمرک و بنادر و دریانوردی بندر انزلی،  بر تهیه گزارش جامع از پرونده های موجود بالاخص اعلام  بموقع پرونده های متروکه  از سوی گمرکات استان تاکید کرد.
وی  گفت:  ارسال گزارش و اعلام به موقع در خصوص پرونده کالاهای متروکه به ویژه سریع الافساد باعث تسریع در  تعیین تکلیف بموقع و صحیح کالاهای متروکه تحت تملک اموال تملیکی استان خواهد شد.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به تشکیل کمیته تعیین تکلیف کالاهای متروکه در اموال تملیکی استان بیان کرد: سازمان اموال تملیکی دارای وظایف حاکمیتی مهمی است که با رفع موانع و مشکلات سر راهش ، از جمله تامین انبار ملکی مجهز می تواند در نگهداری بهینه کالا و ارتقا‌ء رتبه اموال تملیکی گیلان در سطح کشور گامی موثر بردارد.
نژادقنبر ظهار امیدواری کرد که با  همدلی و تعامل متقابل و برنامه ریزی صحیح و همکاری تمام سازمان های ذیربط در چارچوب تشکیل کارگروه ویژه  به جهت تعیین تکلیف بموقع اموال منقول، در سال جاری بتوانیم بخش اعظمی از مشکلات پیش روی این مدیریت را مرتفع سازیم.

به گزارش آرمان اقتصادی، چندی قبل یک مقام مسئول در سازمان بنادر اعلام کرد حدود ۱۹ هزار کانتینر متروکه در بنادر کشور دپو شده است. بعد از متروکه شدن کالا سازمان اموال تملیکی بایستی برای تعیین تکلیف کالای متروکه شده اقدام کند. در واقع تا کنون برای کالاهایی که به گمرک اظهار نشده بود راهکار مشخصی برای تعیین کالای متروکه وجود نداشت اما از این به بعد هیچ کالای اظهار نشده ای نمی تواند بیش از ۲ ماه در بنادر باقی بماند. حالا این سوال جدی مطرح است که سازمان اموال تملیکی برای ساماندهی 19 هزار کانتینر متروکه چه اقدامی خواهد کرد؟

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا