امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

باید شاخص‌های اثرگذار در تحول کشاورزی استان مرکزی توسعه پیدا کند

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: شاخص‌های اثر گذار در بخش کشاورزی با هدف توسعه این بخش در استان مرکزی باید جدی گرفته شود و توسعه پیدا کند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر سه شنبه در دیدار با مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در اراک، با اشاره به اینکه اصلاح الگوی کشت مهمترین عامل رشد و توسعه کشاورزی است، اظهار کرد: تنوع تولیدهای منحصر به فرد گیاهی باغی در کنار مزیت‌های صنایع تبدیلی به عنوان دو شاخص اثر گذار باید با هدف توسعه و تحول در حوزه کشاورزی استان مرکزی مد نظر قرار بگیرد.

وی افزود: استفاده از نیروهای کارآمد و با انگیزه و توسعه کشت گلخانه‌ای و ممنوعیت کشت‌های زراعی آب‌بر مانند هندوانه، می‌تواند علاوه بر کاهش ضایعات، در افزایش تولید بخش کشاورزی مؤثر واقع شود.

دری نجف آبادی با بیان اینکه تصمیم سازان و برنامه‌ریزان بخش کشاورزی طرح یکپارچه کردن اراضی و کشت محصولات کشاورزی را با دقت بیشتر در دستور کار قرار دهند گفت: تولید انبوه می‌تواند در توسعه اقتصادی مؤثر واقع شود و این مهم نیز تنها با یکپارچه‌سازی اراضی امکان‌پذیر است.

وی اصلاح الگوی کشت همراه با دانش کاربردی را مهمترین عامل رشد بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: استفاده از فناوری‌های نوین در آبیاری و تحقیق پژوهش در عرصه کشاورزی از جمله برنامه‌های مدون است که می‌تواند در رونق کشاورزی و درنهایت اقتصاد، بسیار نقش‌آفرین باشد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا