بین الملل

اینتل سیستم خودران برای کامیون های بدون راننده مخصوص تحویل کالا تولید می کند

شرکت آمریکایی اینتل اعلام کرد که در حال تامین سیستم های خودران برای استارت آپ Udelv در منطقه "سیلیکون‌ولی" است. این استارتاپ قصد دارد ظرف مدت دو سال ناوگان حمل و نقل کامیون های بدون راننده را در اختیار داشته باشد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت آمریکایی اینتل روز دوشنبه اعلام کرد که در حال تامین سیستم های خودران برای استارت آپ Udelv در منطقه “سیلیکون‌ولی” است. این استارتاپ قصد دارد ظرف مدت دو سال ناوگان حمل و نقل کامیون های بدون راننده را در اختیار داشته باشد.

شرکت Udelv و واحد Mobileye در شرکت اینتل با انتشار یک بیانیه مشترک اعلام کردند که بیش از ۳۵ هزار خودروی “حمل کننده” بدون راننده را تا سال ۲۰۲۸ تولید خواهند کرد.

همچنین بخوانید

مدیر بخش Mobileye گفت: قرارداد ما با Udelv از نظر اندازه، دامنه و جدول زمانی استقرار سریع قابل توجه است.

وی افزود: بیماری کووید_۱۹ تقاضا برای تحویل کالاها با استفاده از خودروهای بدون راننده را تسریع کرده است و ما خوشحال هستیم که با Udelv همکاری می کنیم تا این تقاضا را در کوتاه مدت پاسخ دهیم.

به گفته دانیل لوری، مدیر اجرایی استارتاپ Udelv، سیستم جامع Mobileye Drive به Udelv اجازه می دهد تا تولید و استقرار خودروهای بدون راننده را افزایش دهد.

انتظار می رود فناوری خودروهای بدون راننده ابتدا برای صنعت تحویل کالا آغاز شود چرا که آنها شامل حمل محصولات به جای افراد در مسیرهای معمول تکراری هستند.

غول تجارت الکترونیکی آمریکا، شرکت آمازون Amazon، غول اینترنت، گوگل و سازنده خودروهای الکتریکی تسلا از جمله شرکت هایی هستند که در سیستم هایی سرمایه گذاری می کنند تا وسایل نقلیه را قادر به رانندگی ایمن و خودران کنند.

اینتل اخیراً گفته است که به عنوان بخشی از طرح افزایش تولید تراشه در ایالات متحده و اروپا، ۲۰ میلیارد دلار برای ساخت دو کارخانه جدید در آریزونا سرمایه گذاری خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا