بین الملل

انتقاد گروه‌های حقوق بشری از بی توجهی شبکه های اجتماعی به حریم خصوصی کاربران

۲۸ گروه مدنی و حقوق بشری از قانونگذاران اتحادیه اروپا خواستند تا در قوانین پیشنهادی جدید برای نظارت بر اپلیکیشن‌های واتساپ WhatsApp  و اسکایپ Skype موضع قاطعانه ای را در مورد حفظ حریم خصوصی اتخاذ کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، سازمان عفو بین الملل و سازمان حریم خصوصی بین الملل و ۲۸ گروه مدنی و حقوق بشری دیگر روز چهارشنبه از قانونگذاران اتحادیه اروپا خواستند تا در قوانین پیشنهادی جدید برای نظارت بر اپلیکیشن‌های واتساپ WhatsApp  و اسکایپ Skype موضع قاطعانه ای را در مورد حفظ حریم خصوصی بگیرند.

بر اساس این گزارش، اپلیکیشن واتساپ WhatsApp متعلق به شرکت فیس بوک و اپلیکیشن اسکایپ  Skype متعلق به شرکت مایکروسافت است.

همچنین بخوانید

درخواست این گروه های حقوق بشری در نامه ای به پارلمان اروپا در واکنش به “تلاش کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تضعیف حقوق حریم خصوصی، مطرح شده است.

کشورهای اتحادیه اروپا در ماه فوریه درباره موضع مشترکی در مذاکرات پیش رو با قانونگذاران اتحادیه اروپا و کمیسیون اروپا در مورد مقررات حریم خصوصی در فضای مجازی موافقت کردند که WhatsApp و Skype را مجبور به رعایت قوانین مشابه برای ارائه دهندگان خدمات مخابراتی می کند و ردیابی کاربران را برای ارائه تبلیغات شخصی محدود می کند.

این آیین نامه که توسط کمیسیون اروپا در سال ۲۰۱۷ پیشنهاد شده است، با موانع مختلفی روبرو شده است. کشورهای اتحادیه اروپا در مورد قوانین مربوط به کوکی ها، شرایط رضایت و مقررات مربوط به تشخیص و حذف پورنوگرافی کودکان اختلاف نظر دارند.

این گروه های مدنی تاکید کردند که کشورهای اتحادیه اروپا برخی بندهای قوانین را حذف می کنند یا باعث تضعیف قوانینی می شوند که کاربران اینترنت را در مقابل ردیابی یا تجسس با استفاده از کوکی و یا سایر روش های فناوری محافظت می کند.

این بندها توسط قانونگذاران اتحادیه اروپا به عنوان مبنای مذاکرات مطرح شده بود.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا