بین الملل

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۱/۲۸|برنت ۶۶ دلار و ۷۷ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات هفته گذشته با ۱۷ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش به ۶۶ دلار و ۷۷ سنت رسید.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، به دنبال تقویت چشم انداز تقاضا و نشانه هایی از ترمیم اقتصادی در چین و آمریکا که سبب کمرنگ شدن نگرانی ها در مورد رشد موارد ابتلا به کرونا در سایر اقتصادهای بزرگ شد، قیمت نفت روز جمعه شاهد اندکی کاهش بود اما در مجموع معاملات هفتگی افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با ۱۷ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش به ۶۶ دلار و ۷۷ سنت رسید. قیمت نفت برنت در این هفته شاهد رشد ۶ درصدی بود.

همچنین بخوانید

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با ۳۳ سنت معادل نیم درصد کاهش به ۶۳ دلار و ۱۳ سنت رسید.

آمارهای رسمی نشان می دهد تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه سوم امسال ۱۸.۳ درصد رشد داشته است. در آمریکا نیز میزان خرده فروشی شاهد رشد قابل توجهی بوده و ادعاهای بیکاری کاهش داشته است.

باب یاوگر تحلیلگر بازار نفت در موسسه میزوهو گفت: «آمارهای قوی اقتصادی ناشی از چک های ۱۴۰۰ دلاری پرداخت شده توسط دولت بایدن به شهروندان آمریکایی یک عامل مثبت برای بازار انرژی به شما می رود.»

این هفته هم آژانس بین المللی انرژی و هم سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با استناد به ترمیم غیرمنتظره فعالیت های اقتصادی در برخی کشورها پیش بینی های خود از رشد تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۱ را افزایش دادند.

همچنین آمارهای دولت آمریکا در روز چهارشنبه نشان داد میزان ذخایر نغت خام این کشور شاهد ۵.۹ میلیون بشکه کاهش بوده است.

اما فعالیت های اقتصادی در همه کشورها در حال ترمیم نیست. تعداد موارد ابتلا به کرونا در هند به رقم های بی سابقه ای رسیده است. صدر اعظم آلمان روز جمعه اعلام کرد، موج سوم کرونا این کشور را درگیر خود کرده است.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا