خودروصنعت، معدن، تجارت

استفاده آزمایشی از اتوبوس‌های بدون راننده در جنوب چین

یک رسانه چینی اعلام کرد که طرح آزمایشی استفاده از اتوبوس های کاملاً خودکار و بدون راننده در منطقه جدید "جیانگدونگ" در جنوب این کشور به اجرا در آمده است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از خبرگزاری تاس، یک رسانه چینی اعلام کرد که طرح آزمایشی استفاده از اتوبوس های کاملاً خودکار و بدون راننده در منطقه جدید “جیانگدونگ” در شهر هایکو در استان جنوبی هاینان به اجرا در آمده است.

در این پروژه که خود بخشی از برنامه شهر هوشمند مقامات چین است، تا کنون یک اتوبوس بدون راننده در یکی از مسیرهای حمل و نقل عمومی این شهر به طول ۵.۷ کیلومتر، خدمات خود را آغاز کرده است.

بر اساس گزارش این رسانه چینی، یک سیستم خودران سطح چهار در یک اتوبوس ۱۲ نفره نصب شده است. در این مسیر سرعت آن تا ۴۰ کیلومتر در ساعت افزایش می یابد.

هنگام رانندگی در یک مسیر مشخص، هیچ گونه مداخله ای در سیستم کنترل از راننده لازم نیست، با این حال، در موارد اضطراری ، کنترل را می توان به حالت دستی تغییر داد.

مقاله این رسانه نشان می دهد که استفاده از وسایل نقلیه خودران در سیستم حمل و نقل عمومی باعث کاهش تعداد تصادفات ناشی از عامل انسانی و افزایش ایمنی کلی ترافیک می شود.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا