اقتصاد کلان

معرفی دو عضو کمیسیون اقتصادی برای انتخاب عضو کمیته انتشار اوراق بهادار

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از معرفی دو عضو این کمیسیون به هیات رییسه مجلس برای انتخاب عضو ناظر مجلس در کمیته انتشار اوراق بهادر اسلامی در بازار پول و سرمایه خبر داد.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز (یکشنبه) کمیسیون‌ اقتصادی گفت: در این جلسه کلیات استفساریه حوزه قانون نظام صنفی در این نشست بعد از بررسی، مورد موافقت اعضای کمیسیون قرار گرفت اما جمع‌بندی و ارائه گزارش نهایی آن به صحن علنی به دلیل نیاز به توضیحات بیشتر و هماهنگی با هیئت رئیسه مجلس به هفته آینده موکول شد.

وی افزود: همچنین استفساریه شمول مالیات بر اشخاص در مناطق آزاد هم در این جلسه بررسی شد، اخیرا براساس حکم دیوان عدالت اداری این قانون دچار مشکل شده است. ما هفته گذشته در این مورد با پژوهشکده شورای نگهبان جلسه‌ای داشتیم، در متن نهایی قانون برای معافیت مالیاتی در مناطق آزاد موضوع پرسنل دولت و بخش غیردولتی از یکدیگر تفکیک شده‌اند، که مقرر شد با موافقت جلیل مختار نماینده طراح استفساریه، آخرین ویرایش این طرح قبل از ارائه به صحن علنی و رای‌گیری در صحن با مشورت شورای نگهبان انجام شود.

همچنین بخوانید

پورابراهیمی با اشاره به انتخاب دو نفر از نمایندگان برای عضویت در کمیته انتشار اوراق بهادر اسلامی در بازار پول و سرمایه به عنوان ناظر بیان کرد: توانگر و سیدکاظم موسوی براساس قانون بودجه از سوی کمیسیون اقتصادی به هیئت رئیسه مجلس برای انجام رای‌گیری در صحن انتخاب شدند.

رئیس کمیسیون اقتصادی اضافه کرد: موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف با دولت جمهوری غنا، پروتکل اصلاحی موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی و اصلاح موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف میان ایران و سوییس هم در این نشست بررسی و کلیات آنها تصویب شد و مقرر شد، بعد از انجام اصلاحات براساس قانون اساسی و نظرات شورای نگهبان، گزارش نهایی آنها به صحن علنی ارائه شود.
انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا