بانک و بیمهطلا و ارز

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۱/۳۰

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۵ درصد افزایش به ۱۷۷۷ دلار و ۴۳ سنت رسید.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، همزمان با تضعیف دلار و کاهش سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا قیمت طلا روز دوشنبه شاهد افزایش بود و در نزدیکی بالاترین رقم ۷ هفته گذشته که در جلسه قبل به ثبت رسیده بود نوسان داشت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۵ درصد افزایش به ۱۷۷۷ دلار و ۴۳ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه ژوئن م با ۰.۱۶ درصد کاهش به ۱۷۷۷ دلار و ۳۰ سنت رسید.
مایکل مک کارتی تحلیلگر بازار طلا در موسسه سی ام سی مارکتس گفت: «در حال حاضر و به رغم بهبود چشم انداز اقتصادی، ترکیبی از عوامل یعنی تضعیف دلار و کاهش نرخ بهره سبب تقویت طلا شده است.»
شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای رقیب امروز در نزدیکی پایین ترین رقم یک ماه اخیر در نوسان بود و سبب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.
سوددهی شاخص ۱۰ ساله اوراق قرضه خزانه داری آمریکا نیز شاهد کاهش بود و به پایین ترین رقم چند هفته اخیر که هفته گذشته به ثبت رسیده بود نزدیک شد. کاهش سوددهی اوراق قرضه موجب پایین آمدن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا می شود.
در حالی که انتظار می رود سیاست های پولی در جهان همچنان انبساطی باقی بماند، ارزش سهام در بازارهای آسیایی امروز در نزدیکی بالاترین رقم های یک هفته و نیم اخیر قرار داشت.
فدرال رزرو تاکید کرده که موضع فعلی اش مبنی بر انبساطی بودن سیاست پولی تا زمان اتمام بحران کرونا پابرجا خواهد ماند. در عین حال مقام های بانک مرکزی آمریکا گفته اند هرگونه افزایش نرخ تورم احتمالا موقتی خواهد بود.
انتهای پیام/

همچنین بخوانید
منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا