صنعتصنعت، معدن، تجارت

تولید ۸۰ هزار تن فولاد در مجتمع صنعتی اسفراین در سال گذشته

مدیر عامل مجتمع صنعتی فولاد اسفراین گفت: این مجتمع صنعتی در سال گذشته ۸۰ هزارتن فولاد آلیاژی به ارزش ۱۲ هزار میلیارد ریال تولید کرد.

علی ملک افزود: میزان تولید فولاد آلیاژی در این واحد صنعتی در سال ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن (۹۸) حدود ۴۵ درصد رشد نشان می‌دهد که ناشی از ریل گذاری مناسب در این واحد صنعتی برای رسیدن به ظرفیت اسمی است.

وی میزان تولید فولاد در این مجتمع را در سال ۹۸ حدود ۵۶ هزار تن اعلام کرد.
ملک اضافه کرد: از لحاظ ارزشی میزان تولیدات این مجتمع صنعتی در سال گذشته در مقایسه با سال قبل از آن (۹۸) حدود ۲.۵ برابر رشد نشان می‌دهد به طوری که از ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال سال ۹۸ به ۱۲ هزار میلیارد ریال در سال ۹۹ رسید.

تکرار جهش تولید فولاد در ۱۴۰۰

مدیرعامل مجتمع صنعتی فولاد اسفراین پیش بینی تولید در این واحد صنعتی در سال جاری را حدود ۹۲ هزار تن و به ارزش ۱۵ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در صورت تحقق این برنامه میزان تولید در این واحد صنعتی در سال حمایت از تولید و پشتیبانی‌ها و مانع زدایی در مقایسه با سال گذشته بیش از ۱۲ درصد افزایش خواهد یافت.

صادرات ۱۷میلیون یورو قطعات فولادی

مدیر عامل مجتمع صنعتی اسفرابن افزود: در سال گذشته ۱۷ میلیون یورو محصولات فولاد آلیاژی از مجتمع فولاد اسفراین به خارج کشور صادر شد و پیش بینی می‌شود که این صادرات در سال جاری با روند افزایشی تولید فولاد به ۲۵ تا ۳۰ میلیون دلار برسد.

مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت‌های زیر پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت ۱۴۰ گونه فولاد آلیاژی را دارد و این مجتمع صنعتی به عنوان بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فورج و ریخته گری سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی، با داشتن متخصصان توانمند و فناوری پیشرفته، توانایی رفع نیاز‌های راهبردی صنایع کشور در بخش‌های نفت و گاز، نیروگاهی، کشتی سازی و ماشین سازی، ریلی و صنایع معدن و فولاد را دارد.

ظرفیت اسمی تولید در این مجتمع صنعتی تا قبل از افتتاح طرح توسعه در فروردین ماه سال جاری ۸۰ هزار تن است که با افتتاح طرح توسعه این مجتمع صنعتی در ۱۲فروردین ۱۴۰۰با دستور ویدئو کنفرانس رییس جمهوری ظرفیت اسمی تولید در این واحد صنعتی به ۱۲۰ هزار تن افزایش یافت.

برای اجرای طرح توسعه مجتمع فولاد اسفراین در استان خراسان شمالی در مجموع در دولت یازدهم و دوازدهم حدود ۹۴ میلیون یورو و ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد که به دلیل برخورداری از ۲ مجتمع بزرگ و مهم صنعتی فولاد و لوله گستر، قطب صنایع بزرگ استان خراسان شمالی محسوب می‌شود.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا