بورسبورس اوراق

شاخص بورس ۷هزار واحد دیگر افت کرد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه ۷هزار و ۹۵۸واحد دیگر افت کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۴میلیارد و ۱۵۲میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۴ هزار و ۳۰میلیارد تومان در بیش از ۲۶۳هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۷هزار و ۹۵۸واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۲۱۶هزار و ۸۳۶واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و سرمایه‌گذاری ملی ایران، ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل آلومینیوم ایران، فولاد کاوه کیش و بانک ملت با افزایش خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۲۰۷۰واحد، کل (هم‌وزن) ۷۰۱واحد، قیمت (هم‌وزن) ۴۵۶واحد، آزاد شناور ۸۱۸۲واحد و شاخص‌های‌‌‌ بازار اول و دوم به ترتیب ۶۹۴۴ و ۱۲۲۲۲ واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۱۲۲۲میلیون ورقه به‌ارزش ۴۱هزار و ۹میلیارد تومان در ۶۲هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۴۰واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۷۸۰واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پتروشیمی زاگرس، ذوب آهن اصفهان و پتروشیمی تنندگویان شد و در مقابل شرکت‌های فولاد هرمزگان جنوب، آهن و فولاد ارفع و نفت ایرانول بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا