بین الملل

روسیه رکورد پرداخت‌های بدون پول نقد را ثبت کرد

بزرگترین بانک روسیه یعنی اسبربانک Sberbank اعلام کرد که نسبت پرداخت‌های بدون پول نقد در سه ماهه اول سال جاری به یک رقم بی سابقه رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، بزرگترین بانک روسیه یعنی اسبربانک Sberbank اعلام کرد که نسبت پرداخت‌های بدون پول نقد در سه ماهه اول سال جاری به یک رقم بی سابقه رسیده است.

این در حالی است که بانک مرکزی این کشور حتی رقم بالاتری را برای پرداخت های بدون پول نقد هدف گذاری کرده است.

همچنین بخوانید

طبق داده های اسبربانک، سهم پرداخت های غیر نقدی در میان روس ها در سه ماه اول ۲۰۲۱ به ۵۹.۴ درصد رسیده است و یک رکورد جدیدی به ثبت رسیده است. میزان فروش بدون پول نقد در مقایسه با سال قبل ۳.۵ درصد و سه ماهه ۶.۳ درصد رشد داشته است.

این بانک یادآور شد، سه ماهه اول معمولاً رشد فروش غیر نقدی را تجربه می کند، اما افزایش این رقم امسال همچنان بیشترین میزان از سال ۲۰۱۸ است که حتی از نرخ رشد موج اول شیوع ویروس کرونا نیز فراتر رفته است.

اسپربانک در تحقیقات خود گفت: افزایش سهم فروش غیر نقدی نباید به تغییر موقتی در ترجیحات مصرف کننده در میان همه گیری نسبت داده شود. تحلیلگران این بانک افزودند که بیماری کووید_۱۹ می تواند به الگوی جدیدی از مصرف منجر شود با محافظه کاری مردم و دور شدن آنان از پول نقد.

مردم در برخی از مناطق روسیه سریعتر از مناطق دیگر از پول نقد دور می شوند. آمار Sberbank نشان می دهد که بیش از ۶۵ درصد معاملات در هشت منطقه شمالی غیر نقدی بوده است.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا