بانک و بیمهطلا و ارز

ضعف دلار قیمت طلا را به بالاترین رقم طی ۷ هفته گذشته رسانده است

کاهش مداوم سود اوراق بهادار خزانه‌داری آمریکا و ضعف دلار قیمت طلا را به بالاترین رقم طی ۷ هفته گذشته رسانده است.

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشا تودی، قیمت طلا در روز دوشنبه به بالاترین رقم طی ۷ هفته گذشته رسید. ضعف دلار و پایین آمدن سود خزانه داری آمریکا علاقه به این فلز گرانبها را افزایش داده است، این در حالی است که تمایل به سرمایه‌های مخاطره‌آمیزتر هنوز هم بسیار بالاست.

 آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

 طلا در حال حاضر ۱۷۸۳.۸۸ دلار در هر اونس معامله می‌شود که بالاترین رقم از بیست و پنجم فوریه است. قیمت طلای آمریکا هم ۰.۳ درصد افزایش یافته و به ۱۷۸۸ دلار در هر اونس رسیده است.

اول هسن، تحلیلگر ساکسو بانک عقیده دارد کاهش مداوم سود اوراق بهادار خزانه‌داری آمریکا تعیین‌کننده قیمت طلا بوده است.

شاخص سود ده ساله خزانه‌داری آمریکا هفته گذشته به پایین‌ترین رقم طی چند هفته اخیر رسید. شاخص دلار هم تا پایین‌ترین رقم طی ۶ هفته گذشته سقوط کرد. بنابراین قیمت طلا برای دارندگان ارزهای دیگر مناسبت‌تر شد.

 ضعف دلار و کاهش سود خزانه‌داری آمریکا به دنبال اطلاعیه فدرال رزرو این کشور اتفاق افتاد که هر گونه افزایش تورم را موقتی اعلام کرده بود.

 تحلیلگران عقیده دارند طلا در آستانه یک افزایش قیمت دیگر است و به سمت ۱۸۰۰ دلار در هر اونس پیش می‌رود. نقره هم ۰.۴ درصد افزایش قیمت داشته و به ۲۶.۰۵ دلار در هر اونس رسیده است. ارزش پالادیوم با ۱.۷ درصد افزایش ۲۸۲۷.۲۰ دلار اعلام شده و  پلاتین با یک درصد افزایش ۱۲۱۳.۵۰ دلار معامله می‌شود.

 انتهای پیام/۵۱

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا