بین الملل

صادرات نفت خام عربستان به پایین‌ترین رقم طی ۸ ماه گذشته رسید

کاهش تولید داوطلبانه عربستان طی ائتلاف اوپک پلاس باعث شد صادرات نفت خام این کشور در ماه فوریه تا ۵.۶۲۵ میلیون بشکه در روز پایین بیاید.

 به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، اطلاعات سازمان مشترک آمار عربستان (جودی) نشان می‌دهد صادرات نفت خام  این کشور در ماه فوریه به پایین‌ترین رقم طی ۸ ماه گذشته رسیده است. بزرگترین صادر کننده نفت دنیا به منظور حمایت از قیمت نفت، داوطلبانه تولید خود را کاهش داده بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در توئیتر آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

 صادرات نفت خام عربستان در ماه فوریه تا ۵.۶۲۵ میلیون بشکه در روز کاهش یافت که پایین‌ترین رقم از ژوئن ۲۰۲۰ را نشان می‌دهد. صادرات عربستان در ماه قبل از آن برابر با ۶.۵۸۲ میلیون بشکه در روز بود.

 صادرات این کشور در ماه ژانویه برای هفتمین ماه پیاپی بالا رفته و به بالاترین رقم از آوریل ۲۰۲۰ رسیده بود.

 تولید نفت خام عربستان هم در فوریه تا ۸.۱۴۷ میلیون بشکه در روز نسبت به ۹.۱۰۳ میلیون بشکه تولید شده در ماه ژانویه پایین آمد.

 عربستان که یکی از اعضای تعیین کننده ائتلاف اوپک‌پلاس است، به طور داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز از تولید خود را در ماه‌های فوریه، مارس و آوریل پایین آورد.

کل صادرات نفت خام و محصولات نفتی عربستان در ماه فوریه تا ۶.۸۶ میلیون بشکه در روز کاهش یافت در حالی که در ژانویه برابر با ۷.۷۵ میلیون بشکه در روز بود.

 صادرات محصولات نفتی این کشور در ماه فوریه تا ۱.۲۳ میلیون بشکه در روز افزایش داشت و تقاضا برای محصولات نفتی بالا رفته و به ۱.۸۸۵ میلیون بشکه در روز رسیده بود.

 انتهای پیام/۵۳

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا