انرژی

روستاهای ایران همتراز کشورهای توسعه‌یافته برق دارند

مجری طرح برق‌رسانی روستایی کشور گفت: هم اکنون روستاهای کشور همتراز کشورهای توسعه‌یافته از نعمت برق برخوردارند.

 علی چهل‌امیرانی امروز(۳۱ فروردین) در آیین افتتاح برق‌رسانی به ۶۲ روستای کشور در قالب  پویش هر هفته- الف-ب – ایران که در کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به وضعیت خوب کشور از حیث برق رسانی به روستاها، گفت: بر اساس آخرین آماری که توسط آژانس بین المللی انرژی در سال ۲۰۲۰ منتشر شده میانگین دسترسی برق روستایی در دنیا ۸۵ درصد است، درحالی که این آمار در کشور ما به ۹۹.۷ درصد رسیده و این یعنی همتراز کشورهای توسعه یافته برق رسانی به روستاها داشته‌ایم که مایه مباهات است.

چهل امیرانی با بیان اینکه بیش از ۳۱ درصد شبکه توزیع برق کشور معادل ۲۵۰ هزار کیلومتر جهت تامین برق ۲۱ میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور اختصاص پیدا کرده، اظهار کرد: هم اکنون برق‌رسانی به ۵۷ هزار و ۷۵۵ روستا در کشور به اتمام رسیده ‌است.

همچنین بخوانید

مجری طرح برق‌رسانی روستایی کشور در ادامه با اشاره به برنامه های وزارت نیرو برای برق رسانی روستایی در سال جاری، گفت: امسال برق رسانی به ۲۵۰ روستای بالای ۱۰ خانوار و زیر ۱۰ خانوار نزدیک شبکه توزیع برق را در برنامه داریم که با تکمیل برق رسانی به این روستاها کار برق رسانی به روستاهای مجوزدار از منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و … به اتمام خواهد رسید.

چهل امیرانی سپس  با اشاره به برنامه ریزی برای تحویل ۲۰ هزار دستگاه مولد برق خورشیدی به عشایر در سال جاری، گفت: ۱۰ هزار دستگاه آن ظرف یک ماه آتی تحویل عشایر خواهد شد.

وی اشاره ای هم به افتتاح پروژه های برق رسانی به ۶۲ روستای کشور در ۱۶ استان با حضور مجازی وزیر نیرو داشت و گفت: سرمایه گذاری انجام شده برای برقرسانی به این روستاها ۳۴۰ میلیارد ریال بوده است.

چهل امیرانی افزود: با برقرسانی به این روستاها در استان های اردبیل، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کرمان، خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، مازندران، قزوین، ایلام کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، یزد وکرمانشاه ۹۳۱ خانوار با جمعیت ۳۶۰۰ نفر از نعمت برق برخوردار شدند.

انتهای پیام

 

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا