بورسبورس اوراق

سود "گوهران" افزایش یافت

شرکت سرمایه گذاری توسعه گوهران امید در دوره ۳ ماهه منتهی به ۳۰ اسفند ماه ۱۳۹۹، به ازای هر سهم خود ۲۳۶ ریال کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته که سود هر سهم ۶۸ ریال اعلام شده بود، از افزایش ۲۴۷ درصدی در هر سهم حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از (سنا)، شرکت سرمایه گذاری توسعه گوهران امید با سرمایه ۲ هزار و ۴۰۰  میلیارد ریال، صورت‌های مالی ۳ ماهه دوره مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۰ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد.

شرکت سرمایه گذاری توسعه گوهران امید در دوره یاد شده، مبلغ ۵۶۷ میلیارد و ۳۰۸ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۲۳۶ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته از افزایش ۲۴۷ درصدی برخوردار است.

این شرکت فرابورسی سود انباشته پایان دوره را با افزایش ۸۴ درصدی نسبت به دوره مشابه گذشته، مبلغ یک هزار و ۸۲۱ میلیارد و ۴۳۵ میلیون ریال اعلام کرده است.

یادآوری می‌شود “گوهران” در دوره ۳ ماهه سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۳۹۹ (حسابرسی شده)، سود هر سهم را مبلغ ۶۸ ریال و سود خالص را ۱۶۴ میلیارد و ۳۸۳ میلیون ریال قید کرده است.

همچنین براساس این گزارش، ارزش بازار شرکت سرمایه گذاری توسعه گوهران امید در دوره یاد شده، با کاهش ۲ هزار و ۲۱۲ میلیارد و ۸۵۷ میلیون ریال به ۲۸ هزار و ۹۴۸ میلیارد و ۴۲۴ میلیون ریال رسید. بهای تمام شده این شرکت نیز با افزایش ۵۹۷ میلیارد و ۴۷۹ میلیون ریال معادل ۵ هزار و ۷۹۸ میلیارد و ۴۵۸ میلیون ریال محاسبه شد.

گوهران” تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده معادل ۷۳۰ میلیارد و ۳۶۲ میلیون ریال به مبلغ معادل یک هزار و ۴۸ میلیارد و ۵۹۹ میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت مبلغ ۳۱۸ میلیارد و ۲۳۷ میلیون ریال سود کسب کرد.

شرکت سرمایه گذاری توسعه گوهران امید طی این دوره تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۶۸۲ میلیارد و ۲۸ میلیون ریال خریداری کرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا