اقتصاد کلان

توافق جدید ایران و ۱+۴ در وین / تشکیل گروه کارشناسی جدید درمورد ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم‌ها و بازگشت آمریکا به برجام

نشست کمیسیون مشترک برجام پایان یافت؛ کارگروهی در خصوص راهکارهای عملی لغو تحریم‌ها ایجاد می‌شود.

یکی دیگر از سلسله جلسات نشست کمیسیون مشترک برجام که از ساعت ۱۴ به وقت وین در گراندهتل وین آغاز شده بود، دقایقی پیش پایان یافت و قرار شد گفت‌وگوها در هفته آینده ادامه یابد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی  به نقل از «انتخاب»؛ در این نشست، روسای هیات های مذاکره کننده کشورهای طرف‌برجام به بحث و بررسی در خصوص آخرین وضعیت گفتگوهای فنی و پیش‌نویس های اولیه متون و نحوه تداوم گفتگوها پرداختند.

دکتر عراقچی رییس هیأت ایرانی ضمن تصریح مجدد اصول و مواضع جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با برجام و مسیری که باید طی شود، روند کنونی گفت‌وگوها را به رغم دشواری‌ها و چالش های موجود، رو به جلو ارزیابی کرد.‌

همچنین بخوانید

دکتر عراقچی در عین حال تأکید کرد که هیات ایرانی هر زمان که روند گفت‌وگوها به سمت زیاده خواهی، وقت کشی و چانه زنی های غیرمنطقی برود، گفت و گوها را متوقف خواهد کرد.

در این نشست، کشورهای مشارکت کننده در برجام توافق کردند علاوه بر دو گروه کارشناسی فعلی (در حوزه لغو تحریم ها و هسته ای) هفته آینده یک گروه کارشناسی سوم نیز برای گفت‌وگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام ایجاد شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا