صنعت، معدن، تجارتمعدن

تولید جهانی کبالت کاهش یافت

تولید جهانی معادن کبالت طی سال ۲۰۲۰ میلادی ۳ درصد کاهش یافت.

به گزارش آرمان اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل از سازمان مطالعات زمین شناسی آمریکاUSGS میزان تولید جهانی معادن کبالت از ۱۴۴هزارتن درسال ۲۰۱۹ میلادی به ۱۴۰ هزار تن در سال ۲۰۲۰ میلادی کاهش یافت که حاکی از افت ۳ درصدی است. توقف تولید در معادن ماداگاسکار به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از دلایل این کاهش عنوان شده است.

طی مدت یاد شده، تولید کبالت در کنگو به ۹۵ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی(تولید۱۰۰ هزار تن) کاهش نشان می دهد. با این حال همچنان در صدر تولیدکنندگان جهانی کبالت قرار دارد و ۷۰ درصد تولید جهانی این ماده معدنی را به خود اختصاص داده است.

روسیه با تولید ۶ هزار و ۳۰۰ تن کبالت دومین تولیدکننده برتر این ماده معدنی در جهان بود. استرالیا نیز با تولید ۵ هزار و ۷۰۰ تن در جایگاه سوم ایستاد.
چین به عنوان بزرگترین تولید کننده کبالت تصفیه شده جهان در سال ۲۰۲۰ میلادی عمدتا کبالت را از معادن کنگو تامین کرده است. این کشور با مصرف بیش از ۸۰ درصد کبالت جهان بزرگترین مصرف کننده جهانی این ماده معدنی نیز بود.
این در حالی است که تولید معادن کبالت چین از ۲هزار و ۵۰۰ تن در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۲هزار و۳۰۰ تن در سال ۲۰۲۰ میلادی کاهش یافت.

کنگو در صدر ذخایر کبالت جهان
مجموع ذخایر جهانی کبالت ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تن است که از این میزان کنگو با برخورداری از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در صدر دارندگان این ماده معدنی در جهان قرار دارد.
همچنین استرالیا با یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن ذخایر کبالت در رتبه دوم جهان ایستاد.کوبا نیز با ۵۰۰ هزار تن ذخایر کبالت به عنوان سومین کشور دارنده ذخایر این ماده معدنی در جهان به ثبت رسید.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا