بورسبورس اوراق

اعمال دامنه نوسان مثبت ۶ و منفی ۳ درصدی از امروز/ بازار پایه کماکان مثبت ۳ و منفی ۲ درصد

بر اساس مصوبه هیات مدیره سازمان بورس، از امروز(اول اردیبهشت) دامنه نوسان مثبت ۶ و منفی ۳ درصدی در بازار سهام اعمال می‌شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، دامنه نوسان در بازار سرمایه از ۲۵ بهمن‌ سال گذشته در حالی از مثبت و منفی ۵ به مثبت ۶ و منفی ۲ درصد تغییر کرد که قرار بود این دامنه نامتقارن به مدت دو هفته میهمان بازار سهام باشد و اما دو ماه ماندگار شد؛ دامنه نامتقارنی که به باور کارشناسان با هدف کنترل ریزش شاخص و قیمت سهام شرکت‌ها در این بازار اعمال شده و بیشتر برای مدیران و متولیان بازار سرمایه کارکرد کنترلی دارد.

این در شرایطی است که اعمال دامنه نوسان جذابیت معاملات در قیمت‌های پایین را از معامله‌گران گرفته و عدم نقدشوندگی در بازار سهام را به شدت افزایش داده است.

همچنین بخوانید

با وجود این با تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار از ابتدای اردیبهشت به مدت یک ماه دامنه نامتقارن به مثبت ۶ و منفی ۳ درصد افزایش یافته است.

بر این اساس بنا بر اعلام مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران مطابق مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار از امروز(چهارشنبه) تا اطلاع ثانوی، دامنه نوسان قیمت سهام در کلیه نمادهای معاملاتی بازارهای بورس اوراق بهادار تهران به صورت نامتقارن مثبت ۶ و منفی ۳ درصد خواهد بود. همچنین دامنه نوسان در انواع اوراق با درآمد ثابت، صندوق های قابل معامله، اختیار معامله،اختیار فروش تبعی، آتی، آتی سبد سهام و اوراق تسهیلات مسکن بدون تغییر خواهد بود.

همچنین مدیر عملیات بازار فرابورس ایران با انتشر اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مطابق مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، از روز یکم اردیبهشت تا اطلاع ثانوی، دامنه نوسان قیمت سهام در کلیه نمادهای معاملاتی بازارهای اول و دوم فرابورس ایران به صورت مثبت ۶ و منفی ۳ درصد خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا